اجرای طرح مدیریت چَرای دام در سطح ۱۱ هزار هکتار از مراتع لارستان

به منظور حفاظت از پوشش گیاهی و رویشگاه های طبیعی، طرح اکیپ مدیریت چرا و کنترل دام در سطح ۱۱ هزار و ۸۰۰ هکتار از مراتع شهرستان لارستان اجرا شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مسعود لادنی سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان هدف از اجرای طرح مدیریت چرا را صیانت از اراضی ملی،کنترل و جلوگیری از چرای بی رویه دام در عرصه های مرتعی عنوان و با اشاره به انجام اقدامات کنترلی در عرف های مرتعی این شهرستان گفت: با حضور مستمر مرتعداران ذیحق در عرف های تعیین شده ضمن جلوگیری از تخلفات احتمالی در ورود و خروج غیر قانونی دامهای غیر مجاز تا حد قابل توجهی از تخریب و تصرف این عرصه ها نیز کاسته می شود.

او، بیان کرد: طرح  مدیریت چرا در روستاهای محمدقاسمی به مساحت ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار و بالاده به مساحت ۹ هزار هکتار اجرا شده است.

لادنی، با  اشاره به اینکه هر گونه بهره برداری مرتعی در قالب پروانه چرا یا طرح مرتعداری انجام می شود، تصریح کرد: در اجرای این طرح مواردی از قبیل نبود وجود دام مازاد در مرتع، استمرار دامداری و مرتعداری ، کنترل زمان ورود و خروج دام در مراتع و اخذ عوارض پروانه چرا بررسی می شود .

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان با تاکید بر برقراری تعادل بین دام و مرتع از سوی دامداران ذیحق ادامه داد: بهره‌برداران در صورت رعایت  نکردن موارد قانونی از مراتع با ابطال پروانه چرا روبرو می شوند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار