توزیع اقلام معیشتی میان سیل زدگان استان بوشهر فردا آغاز می‌شود

امام جمعه بوشهر گفت: رزمایش توزیع اقلام معیشتی میان آسیب دیدگان از سیل اخیر دشتستان، گناوه و دیلم از فردا (پنجشنبه دوم بهمن) آغاز می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در نشست با مسئولان کارگروه‌های قرارگاه جهادی و مواسات استان عنوان کرد: خدمت به محرومان و مستضعفان یکی از سیاست‌های اساسی و راهبردی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است به ویژه در مواقعی که آسیب‌ها و حوادث ناگوار طبیعی مثل سیل و زلزله رخ می‌دهد.

او، گروه‌های جهادی را نماد خدمت رسانی انقلابی به مردم نیازمند به ویژه در مواقع بحرانی خواند و افزود: خدمت رسانی گروه‌های جهادی که به فرمان رهبر معظم انقلاب در همه نقاط ایران فعالیت می‌کنند، باعث رضایتمندی مردم و کمک بسیار زیادی به نظام مقدس جمهوری اسلامی شده‌‌اند.

صفایی بوشهری با اشاره به وجود هزار و ۱۰۰ گروه جهادی در استان بوشهر ادامه داد: گروه‌های جهادی استان در بحران‌ها به ویژه در سیل اخیر در دشتستان، دیلم و گناوه و شیوع بیماری کرونا، تلاش‌های وافری داشتند.


بیشتر بخوانید


امام جمعه بوشهر، ایجاد بانک اطلاعاتی در زمینه آسیب و تهدیدهای زیست محیطی برای پیشگیری از حوادث ناگوار را یکی از مهم‌ترین اقدامات راهبردی و اولین مصوبه این جلسه عنوان کرد و گفت: مهم‌ترین موضوع در حوادث غیرمترقبه، پیشگیری است که در این زمینه اولین کاری که لازم است گروه‌های جهادی انجام دهند، آسیب‌های طبیعی در استان را شناسایی و نقشه پیشگیری از حوادث طبیعی و کاهش آسیب‌ها را طراحی کنند.

صفایی بوشهری با بیان اینکه برنامه ریزی و پیشگیری باید در اولویت مدیریت ستاد بحران قرار گیرد، افزود: در حادثه سیل اخیر استان بوشهر ۲۸۲ میلیارد تومان خسارت وارد آمده و تاکنون نزدیک به ۲۵۰ میلیارد تومان تأمین اعتبار شده است که اگر یک پنجم از این هزینه برای پیشگیری هزینه می‌شد این همه آسیب و خسارت وارد نمی‌شد.

او عنوان کرد: مصوبه دیگر این جلسه این است که گروه‌های جهادی همواره در حالت آماده باش برای خدمت به محرومان باشند و کارگروه‌های قرارگاه جهادی و مواسات موظفند که در عرصه پیشگیری مثل آزاد سازی مسیل ها، کار جهادی انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر از کارگروه‌های جهادی خواست کارگروه‌های تخصصی و تقسیم‌‌بندی‌های مختلف تخصصی مانند فرهنگی، عمرانی، خدماتی در زیرمجموعه خود ایجاد کنند و تمام نیازهای استان در حوزه خدمت رسانی را به ثبت برسانند.

صفایی بوشهری بر تشکیل کارگروه بانوان در قرارگاه جهادی و مواسات شامل دانشجویان و حوزویان تاکید کرد و گفت: لازم است منابع تأمین اعتبار برای جبران خسارت حوادث چه در استان و چه خارج از استان شناسایی شود  تا روند پرداخت‌ها در مجرای صحیح قرار گیرد.

او همچنین بیان کرد: رزمایش توزیع اقلام معیشتی میان آسیب دیدگان از سیل اخیر دشتستان، گناوه و دیلم از فردا (پنجشنبه دوم بهمن) آغاز می‌شود و کالا‌هایی که به ویژه از سوی بنیاد مستضعفان تأمین شده، میان مردم توزیع خواهد شد. کار بزرگی در این زمینه صورت گرفته و لازم است به نحو شایسته و بسیار با احترام نسبت به مردم انجام گیرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.