سجادی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نامه رهبری دیدگاه جوانان غربی به اسلام را عوض کرد

فعال اصولگرا نتایج نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی را یادآور شد.

نامه مقام معظه رهبری دیدگاه جوانان غربی را عوض کردسیدکمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به فرا رسیدن سالروز نگارش نامه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مقام معظم رهبری به جوانان کشورهای غربی، گفت: با توجه به اینکه این نامه در زمان حساسی از سمت مقام معظم رهبری نوشته شد و مسائل درون آن هم مسائل اساسی و مبنایی بوده است؛ خوشبختانه از روش‌های مختلف هم از طرف جوانان مسلمان و هم فضای رسانه‌ای استفاده شده و از طریق آن یک سری آگاهی آفرینی‌ و روشنگری‌هایی ایجاد شد و تاثیرات بسیاری داشت.

او ادامه داد: حتی بازخورد این نامه در قالب مقالات و نشریات مختلف نمود پیدا کرد که نشان دهنده تاثیر این نامه‌هاست. همچنین این نامه باعث کنجکاوی و تغییر نگرش جوانان غربی نسبت به مسائل بسیاری مثل اسلام  شد و این جوانان پیرو مطالبی که درون این نامه درج شده بود مطالعاتی را انجام داده‌اند که این مطالعات خود نشان دهنده تاثیر این نامه است.

سجادی افزود: البته تحقیق مناسبی در این زمینه می‌تواند صورت بگیرد که این نامه‌ها بعدها چه تاثیراتی می‌تواند بر ذهن جوانان غربی بگذارد؛ کمااینکه شاهدیم بسیاری از حرکت‌هایی که در غرب صورت می‌گیرد با الهام از متن متین آن نامه است؛ اما متاسفانه تحقیقات میدانی صورت نگرفته است. البته برخی از نهادهای فرهنگی در این زمینه اقداماتی انجام داده‌اند، اما این اقدامات کافی نیست و باید مطالعه کرد که برخی از حرکت‌های ضد سلطه‌ای که انجام شد چقدر متاثر از این نامه بوده است.

او درباره شباهت‌های این نامه با نامه امام خمینی (ره) به گورباچف هم گفت: البته آن نامه در سطح نخبگان و رئیس یک دولت بزرگ بوده است که آنها پاسخ خود را هم داده‌اند و انعکاسات خبری و رسانه‌ای هم داشت؛ اما سطح این نامه متفاوت بود، زیرا در سطح نیروهای پوینده جامعه بوده است، به بیانی دقیق‌تر می‌توان گفت که آن نامه تاثیرات تاریخی داشته است؛ اما این نامه تاثیراتش در متن جامعه است ، بعضا مصاحبه بسیاری از غربی‌ها را که می‌بینم می توان فهمید که اینها به خوبی عمق این نامه را دریافته و آن را درک کرده اند.


بیشتر بخوانید

صحبت از آمدن جهانگیری برای انتخابات ریاست جمهوری است/ عارف به صورت انفرادی شرکت می‌کند


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Russian Federation
ناشناس
۰۷:۳۸ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
روزی انسان بدست خداوند متعال است
آخرین اخبار