ضرورت کادرسازی نیرو‌های انقلاب از جوانان

امام جمعه شاهرود با اشاره به فعالیت‌های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، گفت: کادر سازی نیرو‌های انقلاب از همین جوانان امروز صورت می‌گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حجت‌الاسلام عباس امینی امام جمعه شاهرود در دیدار با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، ضمن اشاره به ظرفیت‌های شاهرود در بخش‌های تبلیغی و فرهنگی، بیان کرد: علما و فق‌های بسیاری در شهرستان شاهرود رشد و به جامعه عرضه شدند و این امر نشان از داشته‌های فراوان و ظرفیت‌های فرهنگی و دینی اصیل شهرستان دارد.

او با بیان اینکه شاهرود دارای حوزه‌های علمیه برادران و خواهران زیادی است که سطح یک، دو و سه در آن‌ها ارائه می‌شود و حتی درس خارج نیز به دلیل مضیقه در رفت و آمد طلبه‌ها به قم، در همین شهرستان ارائه می‌شود، گفت: از سوی دیگر چهار حوزه علمیه فقط برای خواهران در این شهرستان فعالیت دارد که در آن طلبه‌های خواهر آموزش داده می‌شوند.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه شاهرود دارای ۶۵۰ طلبه جوان در شهر قم است، تاکید کرد: ۱۵۰ طلبه شاهرودی در مشهد و ۲۰۰ طلبه دیگر در همین شهرستان شاهرود مشغول به درس خواندن هستند و این نشان می‌دهد که ما ظرفیت‌های خوبی برای ترویج و تبلیغ دین مبین اسلام داریم.

امینی با بیان اینکه ۹۰ درصد مساجد شهرستان شاهرود فعال هستند، بیان کرد: هیئت‌های مذهبی و گروه‌های جهادی فراوانی در شاهرود وجود دارد که ظرفیت‌های بالایی نیز دارند و از سوی دیگر در ایام کرونا و ضمن قرارگاه مردمی مبارزه با این بیماری، تقویت نیز شده‌اند.

او با بیان اینکه اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان سابقه ۴۰ ساله در شاهرود و همچنین استان دارد، گفت: یکی از برکات سازمان تبلیغات اسلامی در سطح کشور، خانه‌های عالم روستایی و همچنین روحانیان مستقر است، زیرا با این طرح توانست تبلیغ را از شهر‌های بزرگ به دورافتاده‌ترین روستا‌های کشور جریان دهد و خوشبختانه این موضوع منشأ برکات فراوانی شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.