مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن خبر داد:

بهره‌برداری از ۴۱ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن محرومین

سهرابی گفت: تاکنون تفاهمنامه ساخت ۱۰۰ هزار مسکن محرومین منعقد شده است که فردا ۴۱ هزار و ۵۰۰ واحد آن بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  سهرابی مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن در برنامه گفت وگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر در خصوص وضعیت ساخت مسکن محرومین تصریح کرد: تاکنون تفاهمنامه ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکن ویژه محرومین منعقد شده است که در استان خراسان رضوی عملیات اجرایی ساخت ۱۰ هزار واحد از سال ۹۸ شروع شده و فردا ۴ هزار واحد آن به بهره برداری می رسد.

او ادامه داد: فردا به صورت نمادین ۴۱ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن محرومین در سراسر کشور  بهره برداری می شود  و مابقی واحد ها در استان های گرمسیر تا پایان سال به بهره بردای می‌رسد و در مناطق سردسیر حداکثر خرداد سال آینده تکمیل خواهد شد.

این مقام مسئول بیان کرد: اعتبار ساخت این ۱۰۰ هزار واحد، ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است که به خوبی از سوی سازمان برنامه و بودجه تامین شده است. همچنین  ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی ارزان قیمت هم به این واحد ها اختصاص می یابد.

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: همه واحد‌ها برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت تشکیل پرونده داده اند و کارمزد این تسهیلات ۵ درصد و با بازپرداخت ۱۵ ساله است.

او ادامه داد: سعی شده ضمانت این تسهیلات تا حد امکان تسهیل شود و خود روستاییان هم می توانند ضمانت یکدیگر را انجام دهند.

سهرابی بیان کرد: وام مسکن روستایی در حال حاضر ۵۰ میلیون تومان است که برای افزایش سقف این وام مذاکراتی انجام شده و  تا دوهفته آینده  در صورت تایید اجرایی خواهد شد.

این مقام مسئول در خصوص اولویت بندی استان ها در این طرح توضیح داد: طرح ساخت مسکن محرومین از استان کرمان شروع شد و هم اکنون هیچ کپرنشینی در این استان نداریم. در ادامه  این طرح در استان های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان عملیاتی شده است.

سهرابی تصریح کرد: در ساخت خانه ها از مشارکت مردم هم بهره گرفته شده تا واحدها طبق سلیقه افراد و مطابق با فرهنگ هر منطقه باشد.

معاون روستایی بنیاد مسکن در خصوص مشارکت دستگاه ها و نهادها در این طرح گفت: این طرح از سوی دولت و با همکاری سازمان برنامه و بودجه در تامین اعتبار مورد نیاز، بانک های عامل در پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و بنیاد مسکن اجرایی شده است.

او ادامه داد: بانک های عامل در بخش ضمانت تسهیلات ارزان قیمت نباید سخت‌گیری داشته باشند. ساکنان روستا‌های محرومی که بنیاد مسکن به آن مناطق ورود نکرده است و افرادی که آورده‌ای نداشتند از این تسهیلات استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار