۶/۵۸ میلیون مترمکعب در منابع آب صرفه جویی شده است

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت : با انسداد چاه‌های غیر مجاز امسال، ۶/۵۸ میلیون مترمکعب در منابع آب صرفه جویی شده است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مرادی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱۸۱ حلقه چاه غیرمجاز در استان کرمانشاه مسدود شده است گفت : بیشتر چاه‌های مسدود شده در شهرستان‌های کرمانشاه، صحنه، هرسین بوده است.

او از پلمب ۳۴۰ حلقه چاه دارای پروانه بهره برداری به دلیل برداشت اضافه آب خبر داد و گفت : برداشت بی رویه‌ی آب در استان باعث افت سطح آب‌های زیر زمینی و در بعضی نقاط موجب بالا رفتن درجه‌ی شوری آب زیر زمینی و کاهش کیفیت آن شده است.

مرادی با اشاره به اینکه هم اکنون یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب بصورت تجمیعی کمبود آب زیر زمینی در استان کرمانشاه وجود دارد افزود: این کمبود آب طی سال‌های گذشته و بتدریج رخ داده است.

او با اشاره به وجود ۱۱ هزار و ۶۳۳ چاه مجاز در استان کرمانشاه افزود: برداشت آب مجاز از این چاه‌ها ۸۸۲ میلیون و ۲۲۳ هزار متر مکعب است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه به وجود ۵ هزار و ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز با برداشت ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب در استان اشاره کرد و گفت: اگر نظارت ها‌ی جدی اعمال نمی‌شد اکنون تعداد چاه‌های غیر مجاز به چندین برابر می‌رسید .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار