حریرچی مطرح کرد؛

توقف نگران کننده روند نزولی کرونا در کشور/ خطر بروز موج چهارم بیماری با عادی انگاری

معاون کل وزیر بهداشت گفت: هرگونه عادی انگاری، می‌تواند به بروز موج چهارم فراگیری کرونا منجر شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، «هشدار درباره موج چهارم کرونا»؛ امشب یکم بهمن ماه در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با حضور ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت مورد بررسی قرار گرفت.

حریرچی با اشاره به اینکه هرگونه عادی انگاری، می‌تواند به بروز موج چهارم فراگیری کرونا منجر شود، گفت: روند نزولی فراگیری ثابت شده که باعث نگرانی است.

معاون کل وزیر بهداشت با اشاره به اینکه موج اول بیماری از یک نفر شروع شد، گفت: امروز ۶ هزار مورد جدید پیدا شده است البته خیلی‌ها هم نیز کم علامت و یا بی علامت هستند، ویروس در کشور ما همانند اکثر کشور‌های دنیا در حال چرخش است، هرگونه بی احتیاطی ممکن است موج چهارم را ایجاد کند.

حریرچی ادامه داد: الان روند نزولی تقریباً خط ثابت پیدا کرده که این موضوع نگران کننده است یعنی روند موفقیت آمیزی که در یک ماه گذشته پیدا کرده‌ایم ثابت شده و این نزول ادامه پیدا نکرده است و دو نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر به طور متوسط در کشور بستری می‌شوند.

 حریرچی سه دسته اقدامات را در این شرایط پیشنهاد کرد: یکی از این پیشنهاد‌ها این است که در شهر‌های قرمز مستمر، تصمیمات محکم‌تر و سختگیرانه‌تر شود، مورد بعدی تشدید رعایت موارد مصوب در شیوه نامه ها خواهد بود و مورد سوم این است که در شرایط همه گیری بیماری‌های ویروسی و میکروبی، باید در شرایط نزولی شیوع، تدابیر سخت گیرانه شود تا عامل بیماری کاملا حذف شود.

او اظهار کرد: هرگونه عادی انگاری و بی احتیاطی، می تواند به بروز موج چهارم فراگیری کرونا منجر شود.

معاون کل وزیر بهداشت با بیان اینکه آمار نشان می دهد که تردد مردم در دوران کرونا نسبت به قبل کاهش موثری نداشته است عنوان کرد: ابتلا به کرونا را پنهان نکنید تا تحت مراقبت قرار بگیرید.

حریرچی با اشاره به وضعیت فراگیری کرونا در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، البرز، تهران، خراسان رضوی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم و گلستان گفت: مازندران در وضعیت قرمز قرار دارد وسیستان و بلوچستان از ابتدا وضعیت خوبی را به دلیل خصوصیات اقلیمی دارد.

او با اشاره به اینکه در آذربایجان شرقی روند نزولی متوقف شده است گفت: آذربایجان غربی هم خط ثابتی را طی می‌کند،استان تهران هم با اینکه در پیک اول خیلی بالا بود اما در دو، سه پیک بعدی تقریباً برابر متوسط کشوری و کمی بیشتر بود، در خراسان رضوی بیماری خیلی خوب کنترل شده بود.

معاون کل وزیر بهداشت با اشاره به همکاری مردم ، طرح شهید سلیمانی و طرح کنترل هوشمند کرونا گفت: اقدامات ما از آبان ماه شروع شد لذا دستاورد خوبی را کسب کردیم، این دستاورد بسیار بزرگ علی رغم تحریم هاست، ما تنها وزارت بهداشت و درمانی بودیم که دغدغه اقتصاد داشتیم.

او با اشاره به اینکه ما خیلی راحت نمی توانستیم دست به تعطیلی بزنیم اظهار کرد: هیچ وقت کارخانه جات تولیدی را تعطیل نکردیم، ما در یک جنگ نابرابر قرار داریم به طوری که در اقیانوس خروشان این دستاوردها حاصل شده است.

قانعی، رئیس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در ادامه برنامه با اشاره به اینکه تولید انبوه واکسن ایرانی کرونا در پایان خرداد خواهد بود، گفت: تا قبل از تولید واکسن ایرانی، از واکسن وارداتی استفاده می کنیم.

رئیس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: تا پایان سال دو واکسن ایرانی جدید وارد مرحله جدید می شوند.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار