عضو کمیسیون صنایع مجلس در سفر ساوه:

وزارت صمت با نظارت مانع فعالیت دلالان فولاد شود

تقی پور گفت: وزارت صمت باید با نظارت و پالایش اطلاعات مانع فعالیت دلالان فولاد در کشور شود.

رضا تقی پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در حاشیه دیدار از صنایع ساوه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،   گفت: وزارت صمت باید با نظارت و پالایش اطلاعات تولید کنندگان و فروشندگان فولاد، مانع فعالیت دلالان در کشور شود.

تقی پور دلیل عمده این نابسامانی‌ها را نبود مدیریت زنجیره بیان کرد و افزود: عرضه کلیه محصولات زنجیره فولاد در بورس کالا طرحی است که هم اکنون کلیات آن در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است و جزئیات آن نیز در کمیسیون صنایع و معادن در حال بررسی و نهایی شدن است.

او اضافه کرد: در این صورت صادرات زمانی امکانپذیر خواهد بود که این کالا‌ها در بورس عرضه شده و نیاز داخلی را به طول کامل تامین کرده باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به نابسامانی‌ها و آشفتگی‌هایی که امسال در بازار فولاد کشور وجود داشت، بیان کرد: میزان تولید محصولات فولادی دو برابر مصرف و نیاز کشور است.

او ادامه داد:، اما متاسفانه نابسامانی و آشفتگی بازار فولاد موجب شد تا قیمت محصولات فولادی به یکباره نسبت به اسفندماه سال ۱۳۹۸ نوسانات قیمتی زیادی را در پی داشته و افزایش تا میزان ۳۵۰ درصد را شاهد بودیم.

تقی پور تصریح کرد: باید در کنار بورس کالای فعلی، ۲ بازار بورس دیگر ایجاد شود تا از انحصار کالا‌ها در دست عده‌ای و عرضه قطره چکانی و افزایش کاذب قیمت‌ها جلوگیری شود.

اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به همراه برخی از مسئولان کشوری در ابتدای سفر ۲ روزه به استان مرکزی وارد زرندیه شدند و پس از حضور در شهرک صنعتی مامونیه به ساوه سفر کردند و از یک کارخانه تولید لوله دیدن کردند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.