مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی خبر داد؛

۲۰۰ هزار هکتار کانون گرد و غبار در استان

اله پور گفت : دراستان ۲۰۰ هزار هکتار کانون ایجاد گرد و غبار در ۲ شهرستان جاجرم و اسفراین وجود دارد، اما مهم‌ترین فاکتور آلودگی مستمر هوا در هفته‌های اخیر، گرد و غبار محیطی بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت : استفاده از شن، ماسه و نمک و جمع آوری نکردن به موقع آن‌ها از سوی شهرداری بعد از برف روبی منجر به ایجاد گرد و غبار و آلودگی هوا شده بود که با نظافت و شست و شوی معابر، کیفیت هوا از ناسالم به سمت سالم تغییر مسیر داد.


بیشتر بخوانید 


اله پور اضافه کرد: حضور سودجویان در منطقه آلبلاغ باعث گریز و مهاجرت اجباری حیات وحش به منطقه شاه جهان شده است.

او افزود: با توسعه راه سازی در حاشیه و داخل مناطق حفاظت شده از جمله پناهگاه میاندشت (سنخواست- ایستگاه راه چمن) به خاطر مخاطره آمیز بودن آن مخالف هستیم، زیرا این موضوع باعث اتلاف گونه‌های ارزشمندی مانند یوز می‌شود که تاکنون چندین بار تصادف جاده‌ای باعث مرگ آن‌ها شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست به موضوع صید ماهیان زردپر از سوی بهره بردار در سد شیرین دره اشاره و افزود: اگر انباشت ماهیان باعث تغییر مزه آب شده بود بهره بردار می‌توانست مقدار مد نظر را صید کند که این امر میسر نشد و انجام مراحل بعدی صید مستلزم ارائه طرح مطالعاتی دقیق از سوی آب منطقه‌ای استان است و بدون ارائه طرح دقیق مجوزی برای صید مجدد صادر نخواهد شد.

اله پور از دستگیری ۵۵۶ شکارچی متخلف و تشکیل ۴۴۰ پرونده برای آن‌ها خبر داد.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.