خیران فارس ۵ هزار عدد تبلت به دانش‌آموزان اهدا کردند

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد فارس گفت: ۵ هزار دستگاه تبلت با کمک خیران و حامیان، خریداری و برای استفاده آموزشی به دانش آموزان نیازمند استان اهدا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد بدری با بیان اینکه امروز خدمات کمیته امداد متناسب با نیاز‌های مددجویان است، اظهار داشت: اولویت امداد تامین نیاز‌های زیرساختی خانواده‌ها است که فقدان آن‌ها آسیب جدی به اعضای خانواده وارد می‌کند.

او با اشاره به اینکه امروز بسیاری از افراد نیازمند و محروم جامعه قادر به تامین هزینه‌های درمانی خود نیستند، لذا خود به خود امکان بهره‌وری از امکانات بهداشتی و درمانی را از دست می‌دهند، افزود: این نهاد با عنایت به اهمیت موضوع و نیاز ضروری مددجویان از بدو تشکیل مطابق اساسنامه و بنا به دستورات موکد مسئولان نظام به‌ویژه مقام معظم رهبری ارائه خدمات بهداشتی و درمانی را به محرومان در زمره برنامه خود قرار داده است و در این ارتباط خدمات موثری در قالب امور بیمه مددجویان، بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد فارس با بیان اینکه کمیته امداد استان از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۱۸۵ میلیارد ریال صرف هزینه درمانی مددجویان تحت حمایت کرده است، گفت: تمامی مددجویان تحت حمایت بیمه که پایه آن‌ها بیمه سلامت است و امداد در خصوص بیمه مکمل آن‌ها، بخشی از هزینه‌های درمانی را پرداخت می‌کند.

بدری بیان کرد: در حال حاضر تعداد ۶ هزار و ۶۷۳ بیمار خاص و صعب العلاج تحت حمایت کمیته امداد فارس هستند که تمامی بیماران از خدمات درمانی و تجهیزات مورد نیاز بهره‌مند شدند.

او همچنین از پوشش بیمه‌ای ۷ هزار و ۴۵۲ نفر از عشایر و روستاییان مددجوی تحت پوشش کمیته امداد خبر داد و گفت: امداد با تفاهم نامه منعقد شده با صندوق بیمه اجتماعی، حق بیمه آن‌ها را پرداخت می‌کند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد فارس حمایت‌های این نهاد از مددجویان تحت‌پوشش، بیماران خاص و صعب‌العلاج را در بحران شیوع کرونا مورد تأکید قرار داد و اظهار کرد: با توجه به بیماری کرونا امداد در این خصوص اقدامات ویژه‌ای از جمله پرداخت بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال جهت پیشگیری از بیماری کرونا به بیماران صعب العلاج، خاص، زمین‌گیر، سالمندان، زنان باردار و شیرده در سطح استان انجام داده است.

بدری از پرداخت کمک هزینه به خانواده‌های تحت حمایت که عضوی از آن‌ها بر اثر کرونا فوت کرده خبر داد و گفت: اگر سرپرست فوت شده باشد مبلغ ۱۰ میلیون تومان و اگر اعضای خانواده ۵ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

او از پرداخت مبلغ ۴۲۴ میلیارد ریال به تعداد ۷ هزار و ۴۸۵ فقره وام کارگشایی به خانواده‌های تحت حمایت، پرداخت مبلغ ۴ میلیارد ریال جهت تکریم سالمندان با توجه به شیوع کرونا و شرایط اقتصادی اطلاع داد و افزود: همچنین در حوزه تامین اجاره مسکن مبلغ ۲۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جهت مستاجر با سرانه ماهانه ۳۰۰ هزار تومان و تخصیص مبلغ یکصد و ۲۶ میلیارد ریال ودیعه مسکن به مددجویان نیازمند مستاجر با سرانه ۳۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

بدری بیان کرد: با همکاری و مشارکت خیران تعداد ۴ هزار دستگاه لوازم گرمایشی و سرمایشی تهیه و به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد اهدا شد.

او بابیان اینکه توجه و رسیدگی به مسائل فرهنگی و تحصیلی مددجویان تحت حمایت از جمله رویکرد‌های مهم این نهاد است، عنوان کرد: امسال ۵ هزار دستگاه تبلت با کمک خیران و حامیان، خریداری و برای استفاده آموزشی به دانش آموزان نیازمند استان اهدا شد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد فارس از توزیع بسته‌های معیشتی بین تمامی خانوار‌های تحت حمایت طی دو مرحله در سطح استان خبر داد و گفت: امداد در سطح استان بیش از ۱۵۶ هزار خانوار با جمعیت بیش از جمعیت ۴۰۰ نفر تحت حمایت دارد که بیش از ۴۹ درصد از خانوار‌ها در مناطق ضریب محرومیت ساکن هستند.

بدری در پایان تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) به جز یارانه دولتی ماهانه به افرادی که تنها یک نفر تحت پوشش باشد مبلغ ۱۹۸ هزار تومان، خانوار‌های دونفره ۳۳۱ هزار تومان، ۳ نفره ۴۳۰ هزار تومان، چهار نفره ۵۵۵ هزار تومان و پنج نفر به بالا ۶۱۷ هزار تومان در قالب کمک مستمری و معیشت به آن‌ها پرداخت می‌شود.

منبع: تسنیم
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار