داغ بودن عملیات اجرایی طرح‌های منطقه یک شهرداری در روز‌های سرد سال

مدیرشهرداری منطقه یک همدان گفت: بیشترعملیات اجرایی طرح‌های عمرانی این منطقه در حال اتمام است.

دهبانی صابر مدیر شهرداری منطقه یک همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، درخصوص روند عملیات ساخت چند طرح در سطح این گفت: تمامی طرح‌ها با توان و ظرفیت بالایی در حال انجام هستند که همین امر باعث افزایش سرعت در تحویل طرح‌ها به شهروندان خواهد بود.

او ادامه داد با توجه به شرایط آب و هوایی شهر همدان، یکی از نکات مهم در افزایش بهره وری و سرعت طرح‌ها افزایش فصول کاری است که با فعال کردن این طرح‌ها در فصل‌های سرد سال مانند پاییز و زمستان امکان پذیر ست و منطقه یک شهرداری توانسته است این مهم را به خوبی در اجرای آن به نمایش بگذارد.


مدیر شهرداری منطقه یک همدان  عنوان کرد: عملیات اجرایی طرح ساخت زمین چمن مصنوعی مجموعه ورزشی شهدای شهرداری ۵ هزار متر مربع است که از ابتدای آذر ماه با اعتباری ۵۳ میلیارد ریالی آغاز شده و هم اکنون مراحل انتهایی خاکبرداری آن در حال انجام است، که پس از آن عملیات بتن ریزی و لایه‌های زهکش اجرا خواهند شد.

مدیرشهرداری منطقه یک با اشاره به اینکه یکی از اهداف مهم در منطقه یک ایجاد فضایی مناسب برای تفریح و سرگرمی خانواده‌ها به همراه کودکانشان است، بیان کرد: در سالجاری عملیات اجرایی دو پارک نواری در هنرستان و پل نیازمند آغاز شد که هم اکنون در مراحل پایانی کاراست.

دهبانی صابربا اشاره به اینکه مساحت پارک نواری کمال آباد و هنرستان هفت هزار متر مربع است، اظهار داشت: این طرح با اعتباری ۱۳۰ میلیارد ریالی در حال انجام است و می‌تواند با افزایش سرانه فضای سبز شهروندان تاثیر به سزایی در سلامت جسمی و روانی آن‌ها داشته باشد.

این مسئول از اجرای عملیات نهایی زیرسازی و پیاده رو سازی پارک نواری پل نیازمند خبر داد و گفت: این پارک مساحتی بیش از ده هزار متر مربع دارد و با توجه به اینکه به موازات خیابان جهان نما است می‌تواند مسیر مناسبی برای پیاده روی شهروندان در تمامی ایام سال باشد، همچنین این پارک با اعتباری ۱۴۰ میلیارد ریالی در حال انجام است.

دهبانی صابر با بیان اینکه از دیگر طرح‌های در حال اجرا می‌توان به ساخت کندرو خیابان سعیدیه اشاره کرد، افزود: یکی از مشکلات ترافیکی که شهروندان طی سالیان اخیر با آن روبرو بودند ورودی خیابان سعیدیه از سمت بلوار ارم بود که به دلیل سرعت بالای خودرو‌ها هنگام ورود به این خیابان دچار سانحه می‌شدند، از این رو عملیات اجرایی این کندرو در حال اجراست و با اتمام این طرح شاهد تسهیل عبور و مرور شهروندان از این خیابان خواهیم بود.

اواز پایان عملیات استاندارد سازی پیاده رو بلوار شهید اسلامیان با مساحتی نوزده هزار متر مربعی تا روز‌های آینده خبر داد و اظهار داشت: این طرح که اعتباری ۸۰ میلیارد ریالی داشت مطابق با استاندارد‌های روز در جهت تسهیل تردد و عبور و مرور شهروندان در مراحل پایانی به سر می‌برد که در آن تمامی قوانین و ضوابط پیاده رو سازی اجرا شده و می‌توان به استاندارد‌های مخصوص افراد کم توان جسمی، سطح شیب بندی، عدم وجود پله و دسترسی به کوچه‌ها اشاره کرد.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.