بازی خطرناک نانوایی‌ها با سلامت مردم

این بار که می‌خواهید نان بخرید حواستان حتی به کارت‌های روی دیوار خبازی‌ها هم باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،با شیوع ویروس کرونا رعایت بهداشت فردی و اجتماعی مورد تاکید همیشگی مسئولان قرار گرفت و در این میان به نظر می‌رسد برخی از مشاغل مانند نانوایی‌ها که یکی از مراکز اصلی مراجعه روزانه مردم هستند باید بیشتر مسائل بهداشتی را رعایت کرده تا مردم با خیالی آسوده، نان مورد نیا را تهیه و مصرف کنند، اما فرماندار نوشهر از آماری نگران کننده در خصوص نانوایی‌های این شهر خبر داد.

سعید یزدانی فرماندار نوشهر با بیان اینکه ۲۰ درصد کارگران نانوایی‌های نوشهر کارت سلامت ندارند، گفت: سهل انگاری برخی نانوایان بستری برای به خطر انداختن سلامت مردم شده است و این مورد به هیچ عنوان مورد قبول نیست.

او افزود: کارگران نانوایی که معاینات پزشکی و آزمایش ابتلا به بیماری‌های مسری، انگلی و حساسیت پوستی را انجام ندادند اگر مبتلا به این بیماری‌ها باشند به آسانی سلامت مردم شهرستان را می‌توانند به خطر بیندازند.

بیشتر بخوانید 

فرماندار نوشهر به این افراد متخلف دو هفته مهلت داد تا نسبت به دریافت کارت سلامت بهداشتی خود اقدام کنند.

یزدانی از کارشناسان مرکز بهداشت نوشهر نیز خواست به بازرسی جدی‌تر از مراکز توزیع نان با متخلفان برخورد قانونی کنند.

او گفت: ستاد ملی کرونا واحد‌های خبازی را متهم اصلی گسترش ویروس کرونا معرفی کرده است و نداشتن کارت سلامت و رعایت نکردن شیوه‌های نامه‌های بهداشی خطر گسترش شیوع کرونا را بیشتر می‌کند.

فرماندار نوشهر دریافت پول نقد، خدمات دهی به مشتریان بدون ماسک و رعایت نکردن فاصله اجتماعی در صف را از جمله تخلفات خبازی‌ها برشمرد و ادامه داد: ۱۹ خبازی در نوشهر به خاطر رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا به تعزیرات حکومتی شهرستان معرفی شدند.

نوشهر ۱۸۹ واحد خبازی دارد که به طور معمول تا سه کارگر در آن مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار