پرونده خوشنویسی ایران به یونسکو ارسال شد

معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: پرونده خوشنویسی ایران برای ثبت جهانی به یونسکو ارسال شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدحسن طالبیان معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در افتتاحیه اولین نمایشگاه و کنفرانس جهانی خوشنویسی کشور‌های جاده ابریشم با عنوان "رقص قلم" در مشهد، گفت: تلاش کرده‌ایم تا پرونده خوشنویسی ایران را در ابعاد مختلف به عنوان پاسداری خوب از فرهنگ  تهیه کنیم که در حال حاضر آماده و برای یونسکو ارسال شده است تا سال آینده در فهرست جهانی قرار بگیرد.

او افزود: از دوران باستان ایرانیان همیشه به هنر و خوشنویسی علاقه داشتند اما آنچه امروز راجع به آن صحبت می‌کنیم مربوط به دوره اسلامی است که میان این کشور‌ها یک رابطه دوستی از دید هنر وجود دارد.
 

بیشتر بخوانید


معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: آثار، کتیبه‌ها و موسیقی‌ها نشان دهنده ابعاد عظیم فرهنگ و هنر است که ما به نوعی باید میراث و تمدن عظیم ایرانی را بشناسیم. در دوره تیموریان خوشنویسی به اوج خود رسیده بود اما با رواج چاپ‌های سربی و دوران دیجیتال مردم از خط فاصله گرفته اند ولی به همت اساتید خوشنویس و دستگاه‌های مختلف مانند آموزش و پرورش خوشنویسی دارای جایگاه بسیار والایی است.

طالبیان بیان کرد: ظرفیت‌های عظیمی در ایران نهفته است که باید بیشتر از آن حفاظت کنیم. تلاش ما باید این باشد که کشور‌های مسیر ابریشم از دوستی بیشتری برخوردار باشند بنابراین اعلام آمادگی می‌کنیم پرونده‌های مشترکی را به اتفاق کشور‌های مسیر راه ابریشم تهیه کنیم.

انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.