کاهش میزان فوتی‌های ناشی از کرونا در استان قزوین

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: با اجرای طرح شهید سلیمانی، میزان مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا در استان قزوین کاهش یافته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی در نشست ستاد کرونای استان قزوین با حضور دکتر ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با اجرای طرح شهید سلیمانی، میزان مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا در استان قزوین کاهش یافته است و تاکنون بیش از ۴۱ هزار خانواده تحت حمایت این طرح قرار گرفته اند.

نامدار افزود: تست‌های مورد نیاز کرونا به استان قزوین رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با بیان اینکه تأخیر ورود بیماران غیر کرونایی به مراکز درمانی نگران کننده است، خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند که بیمارستان‌ها به صورت جداگانه توانایی رسیدگی به بیماران غیر کرونایی را دارند.

وی افزود: مردم به صورت کامل فاصله گذاری فیزیکی را رعایت نمی‌کنند.

به گفته نامدار، دفاتر پیشخوان و بانک‌ها باید بیش از پیش موارد بهداشتی را رعایت کنند.

کاهش شیوع کرونا با عزم جدی مسئولان و رعایت شیوه نامه‌ها توسط مردم

جمالی پور، استاندار قزوین نیز در این نشست گفت: در امر پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در سطح استان به همت خبرنگاران و مسئولان کار‌های بزرگی انجام دادیم.

وی افزود: نقش رسانه‌ها بسیار پر رنگ بود و آن‌ها همه ظرفیت خود را در امر اطلاع رسانی پای کار آوردند.

استاندار با بیان اینکه در استان قزوین تا مرز ۶۰۰ بستری کرونایی در روز رسیدیم، خاطرنشان کرد: در حال تدارک بیمارستان صحرایی بودیم، اما با عزم جدی مسئولان و رعایت شیوه نامه‌ها توسط مردم، شیوع کرونا کاهش یافت .

وی افزود: استان قزوین یکی از استان‌های پیر کشور است و این موضوع باعث شده تا آمار مبتلایان به کرونا در این استان به نسبت استان‌های جوان بیشتر باشد.

اهدای بیش از ۴۱ هزار بسته بهداشتی به مردم

مرادی، معاون بهداشت و درمان سپاه استان نیز گفت: تاکنون به بیش از ۴۱ هزار نفر بسته‌های بهداشتی اهدا شده است.

وی افزود: ۴۵۵ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت شیوه نامه‌ها پلمپ شدند و بیش از ۷ هزار واحد صنفی نیز اخطار گرفته اند.

آصفی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین هم گفت: توزیع بسته‌های معیشتی و هشدار‌های لازم توسط خودرو‌های هلال احمر و نیرو‌های داوطلب در معابر شهری انجام می‌شود.

وی افزود: نقاهتگاه‌های استان با اینکه مراجعه کننده زیادی نداریم همچنان فعال هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در مورد اکسیژن رسانی به محلات هم گفت: کپسول‌های اکسیژن توسط خیران تهیه شده و در اختیار مردم قرار گرفته است.

هواسی، رئیس اطلاع رسانی ستاد کرونای استان هم گفت: صدا و سیمای مرکز قزوین هر روز به صورت زنده برنامه‌های خبری خود را در مورد شیوه نامه‌ها و پیشگیری از شیوع کرونا ارائه کرده است.

وی افزود: تولید برنامه‌ها با هزینه‌های بسیار زیادی همراه است و نیازمند حمایت هستیم.

طاهری، نماینده سازمان تبلیغات اسلامی گفت: اگر در موج بعدی شیوع کرونا قرار بگیریم نیازمند حمایت هستیم.

وی افزود: طرح سلام همسایه در قرارگاه جهادی شهید سلیمانی با محوریت مساجد و بسیج و با هدف خدمت رسانی به مردم در ۵۳ محله شهر قزوین و دیگر شهرستان‌های استان اجرایی شد.

به گفته نماینده سازمان تبلیغات اسلامی، در طرح شهید سلیمانی خدمات بسیاری در عرصه‌های درمانی، آموزشی، پشتیبانی و فرهنگی به مردم ارائه شده است.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار