در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

آماده‌باش شهر تهران برای بارش‌های احتمالی برف و باران‌

مدیر کل خدمات شهری شهرداری تهران گفت: شهر تهران برای بارش های احتمالی برف و باران در حالت آماده باش قرار دارد.

اصغر عطایی مدیر کل خدمات شهری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که شهرداری تهران برای مقابله با بارش‌های احتمالی برف و باران در تهران چه میزان آمادگی دارد  اظهار کرد: در حال حاضر تمام نیروها در حالت آماده‌باش هستند و شهرداری تهران از آمادگی کاملی برخوردار است. 

وی با بیان اینکه از شب گذشته تمام نیروها آماده باش بودند و در مناطقی که پیش‌بینی بارش شده بود، حضور داشتند گفت:  به دنبال برفی که شب گذشته در برخی از مناطق شمالی شهر تهران بارید تمامی نیروهایی که به حالت  آماده باش قرار داشتند، از همان لحظه های اول بارش برای پاکسازی معابر اقدام کردند. طوری که  صبح اول وقت در هیچ یک از معابر  برف  وجود نداشت. 

عطایی در پاسخ به این سوال که برای جلوگیری از بروز اتفاقاتی مشابه اتفاقات سال های گذشته مثل  آب گرفتگی خیابان‌ها و معابر سطح شهر تهران چه اقداماتی انجام گرفته است گفت:  بیش از ۵۳۰ کیلومتر مسیلی که در شهر وجود دارد به صورت مستمر لای روبی میشود و گلوگاه‌هایی که در گذشته دچار ایراد های فنی بودند به مرور برطرف شدند و  مناسب سازی انجام شده است. 

مدیر کل خدمات شهری شهرداری تهران ادامه داد:  در حال توسعه کانالها و مسیل‌ها هستیم به همین دلیل در بارشهای یکی دو ماه  اخیر  به هیچ عنوان دچار آبگرفتگی نشدیم. 

وی در پاسخ به این سوال که برخی از آب گرفتگی ها از سمت جوی ها و نهرهای خیابان ها اتفاق می افتد و برای پاکسازی و مناسب‌سازی آنها چه اقداماتی انجام گرفته است اظهار کرد: ۱۰ هزار نهر عرضی در کوچه و معابر تهران  وجود دارد و آنها هم به صورت مستمر پاکسازی می شوند. 

عطایی تصریح کرد: هدف ما این است تا از بارش‌های برف و باران هم نهایت استفاده را بکنیم هم مراقب باشیم تا شهر تهران دچار مشکل نشود


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار