معاون وزیر ارتباطات مطرح کرد؛

رشد جهانی قابل توجه کشور در حوزه اقتصاد دیجیتال

ناظمی از رشد جهانی قابل توجه کشور در حوزه اقتصاد دیجیتال در ۳ سال اخیر خبر داد.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات با حضور در کارگروه توسعه دولت الکترونیک استان یزد به پیشرفت‌های به دست آمده در حوزه اقتصاد دیجیتال اشاره کرد گفت: ترافیک مربوط به استان یزد از سال ۹۷ تا به امروز به سه برابر افزایش یافته و از ۲۷ گیگ به ۹۸ گیگ رسیده است که شاید با توجه به معیار‌های ایده‌آل گرایانه چندان مطلوب به نظر نرسد، اما به نسبت معیار‌های واقعی دارای وضعیت قابل قبولی است.

وی افزود: همچنین در حال حاضر ۷۶ میلیون نفر در سطح کشور در حال استفاده از 3G و 4G هستند. سطح پوشش در کشور ایران ۹۴ درصدی است که در وضعیت مشابهی در مقایسه با کشور‌های توسعه یافته قرار دارد.

ناظمی ادامه داد: درست است که این قضیه عادلانه نیست، اما میزان این بی عدالتی نیز بزرگ‌تر از سایر کشور‌های پیشرفته نیست. مطابق آمار جهانی، ایران طی سه سال گذشته، جزو کشور‌های پررشد جهان بوده است. به طوری که رشد اقتصاد دیجیتال ایران به شش و چهاردهم درصد رسیده و میزان رشد آن شش درصد بوده است.

در این نشست هم‌چنین «تفاهم‌نامه همکاری در مدیریت، بهره‌برداری و نگهداری مرکز داده استان یزد» مورد مبادله قرار گرفت و اصلی‌ترین اهداف این تفاهم‌نامه که مدت زمان آن شش سال در نظر گرفته شده است، شامل مدیریت، حمایت و ساماندهی امور مربوط به ساماندهی امنیت فضای تبادل اطلاعات، نرم افزار و سخت افزار، بالابردن آمادگی الکترونیکی، توسعه اینترنت، توسعه فناوری اطلاعات و کاربرد‌های آن در کشور در راستای ایجاد و توسعه شبکه ملی اطلاعات و نیز توسعه دولت الکترونیک است که با همکاری سازمان فناوری اطلاعات ایران، ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پارک علم و فناوری استان یزد شکل گرفته است.

در این نشست که در استان یزد برگزار شد و استاندار یزد و معاونان وی نیز حضور داشتند، رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان اینکه همواره توسعه، نیازمند حضور پیشروانی است و به معرفی یکی از سامانه‌های فعال در حوزه دولت الکترونیک پرداخت و گفت: دستگاه‌های دولتی پیش از این با سرشماره‌های مختلف اقدام به ارسال پیامک می‌کردند که باعث بروز کلاهبرداری و سواستفاده‌های بسیاری می‌شد.

اما با ایجاد و راه‌اندازی سامانه پیام ایران، دستگاه‌های دولتی با سرشماره واحد ۴۰۴۰ اقدام به ارسال پیامک می‌نمایند. یکی دیگر از مزایای استفاده از این سامانه، ارسال پیام بدون استفاده از شماره موبایل و بر اساس کد ملی شهروندان است. وجود امکان کنترل‌پذیری و مانیتورینگ توسط استانداری‌ها به عنوان راهبر اصلی از دیگر ویژگی‌های این سامانه است. هم‌چنین، فاز دوم سامانه پیام ایران نیز شامل اپلیکیشن دولت همراه است که تا کنون حدود ۹ میلیون نفر اقدام به نصب آن نموده‌اند. با استفاده از این کارپوشه، دستگاه‌های دولتی و نهاد‌های حاکمیتی غیر دولتی می‌توانند به جای ارسال نامه به شهروندان به کارتابل آن‌ها مراجعه نمایند و پیام مورد نظر را ارسال کنند. این امر نه تنها باعث کاهش مخاطرات زیست محیطی به علت صرفه‌جویی در مصرف کاغذ می‌شود، بلکه تسهیل و افزایش سرعت انجام امور اداری را نیز در بر دارد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار