جشنواره خرما و صنایع وابسته اسفند در بوشهر برگزار می‌شود

معاون استاندار بوشهر گفت: سومین جشنواره خرما و صنایع وابسته اسفند امسال همزمان با هفته بوشهر برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سعید زرین فر معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر در نشست بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی دولتی مرتبط با تولید و صنایع فرآوری خرما با اشاره به جایگاه استان در تولید این محصول بیان کرد: سالانه از ۶ میلیون اصله نخل استان، افزون بر ۱۶۵ هزار تن خرما تولید و به بازار‌های داخلی و خارجی عرضه می‌شود.

او افزود: توسعه صنایع تبدیلی، فرآوری و سردخانه در باغ‌های خرما در اولویت قرار دارد که در ۳ سال گذشته این  صنایع توسعه یافته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به برگزاری موفق جشنواره خرما در سال‌های گذشته در استان، عنوان کرد: با توجه به برگزاری موفق جشنواره اول و دوم خرما در استان بوشهر و تاثیر مثبت این رویداد بر توسعه صنعت خرما، تلاش می‌شود سومین جشنواره خرما و صنایع وابسته همزمان با هفته بوشهر در اسفند برگزار شود.


بیشتر بخوانید


زرین‌فر ادامه داد: با توجه به همه‌گیری بیماری کرونا، ضمن رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مرتبط با این ویروس، تلاش می‌شود که از امکانات فناوری اطلاعات و فضای مجازی و غیرحضوری حداکثری بهره‌برداری در برگزاری سومین جشنواره خرما و صنایع وابسته شود.

اکنون یکی از مشکلات نخل‌داران استان بوشهر، فروش نرفتن محصولشان است. 

کارشناسان صادرات را، یکی از راه‌‌حل‌های این مشکل می‌دانند.

بیشترین گونه‌های خرما در استان بوشهر را کبکاب، زاهدی، خاصویی و شکر تشکیل می‌دهند که در این میان کبکاب و زاهدی ارقام صادراتی و دارای برند هستند و به عنوان محصول ملی ثبت شده‌اند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.