وزیر آموزش و پرورش:

مدرسه سازی از مهمترین اولویت های کاری وزارت آموزش و پرورش است

حاجی میرزایی با بیان اینکه مدرسه سازی از مهمترین اولویت های کاری وزارت آموزش و پرورش است گفت:۳۰ درصد مدارسی که در کشور ساخته می شود خیر ساز است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،۵ مدرسه در مناطق روستایی  جنوب غرب خوزستان با حضور وزیر آموزش و پرورش به بهره برداری رسید.

این مراکز آموزشی به همت خیران و موسسه خیریه‌ی راه ایمان ساخته شده است،که از این تعداد ۲  مدرسه در روستا‌های خرمشهر از جمله معمره صنگور و مقامسیه ساخته شده است و امروز با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد نماینده، ولی فقیه در استان خوزستان به بهره برداری رسید.

حدود ۱۰ میلیارد تومان برای ساخت این ۵ مدرسه هزینه شده است.

حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم با بیان اینکه  مدرسه سازی از مهمترین اولویت های کاری وزارت آموزش و پرورش است گفت:۳۰ درصد مدارسی که در کشور ساخته می شود خیر ساز است، از جمله ۵ مدرسه ای که امروز در جنوب غرب خوزستان به بهره برداری رسید.

او افزود: امسال اعتباراتی که در دولت برای ساخت مدرسه تخصیص داده شده بیش ۴ برابر افزایش یافته است.

حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: امسال در بودجه برای حمایت از خیران مدرسه ساز در کشور  ۲۳۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

او ادامه داد: در مناطق روستایی۳۰درصد هزینه ساخت مدرسه را خیران پرداخت و مابقی را دولت می پردازد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در مناطق شهری ۵۰ درصد هزینه ساخت مدرسه را دولت پرداخت خواهد کرد گفت: در تلاشیم با این اقدام مشکل کمبود فضای آموزشی در کشور را به حداقل برسانیم.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه ی سفر خود به خرمشهر برای بهره برداری از طرح های آموزشی عازم شهرستان شادگان خواهد شد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.