بودجه ۶۰۶۰ میلیاردی شهرداری شیراز تقدیم شورا شد

لایحه‌ی بودجه‌ی ۶۰۶۰ میلیاردی شهرداری شیراز برای سال ۱۴۰۰، توسط شهردار تقدیم شورای شهر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حیدر اسکندرپور در صحن علنی فوق‌العاده شورای شهر شیراز ضمن تقدیم لایحه بودجه ١٤٠٠ شهرداری این کلانشهر، بیان کرد: بودجه سال ٩٧ با مبلغی حدود ٣ هزار میلیارد تومان تنظیم شد.

او افزود: قیمت تمام شده کالا، پروژه‌ها و تغییرات ارزی موجب فشار زیادی بر لایحه بودجه شهرداری در سال ۹۷ ایجاد شد. به دلیل افزایش هزینه و قیمت تمام شده محصول و نهایتا پروژه‌ها، دچار محدودیت‌های جدی در شهرداری شدیم.

شهردار شیراز بیان کرد: این روند در سال ٩٨ هم تداوم یافت و با این حال بودجه سال ٩٨ با ٣ هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان و سال ٩٩ با ٤ هزار و ٣٠٠ میلیارد تومان و متمم ٥ هزار و ٣٠٠ میلیارد تومانی به تصویب رسید.

اسکندرپور ادامه داد: به دلیل افزایش جدی در قیمت‌های تمام شده پروژه‌ها و شرایطی که به دلیل تغییرات آنی روزانه دلار ایجاد می‌شد، شهرداری و پیمانکاران دچار مشکل شدند و شرایط سختی برای پیمانکاران ایجاد شد و برای اینکه بتوانیم پروژه‌ها را ادامه دهیم، روز‌های سختی را پشت سر گذاشتیم.

او اضافه کرد: اگر می‌خواستیم به اندازه سال ٩٦ کار کنیم و اگر ظرفیت اجرایی بودجه را به اندازه سال ٩٦ تنظیم می‌کردیم، در سال ٩٨ و ٩٩ بودجه شهرداری باید تا ٥ برابر افزایش پیدا می‌کرد.

شهردار شیراز عنوان کرد: پروژه‌ای که در سال ٩٧ و ٩٨ با یک میلیارد و ٢٠٠ میلیون تومان تا مرحله قرارداد با پیمانکار پیش رفت، امروز با شش میلیارد تومان در حال انعقاد قرارداد است.

اسکندرپور گفت: اگر بناست با همان ظرفیت بودجه ٩٦ و ٩٧ پروژه اجرا کنیم بودجه ۱۴۰۰ باید تا ١٥ هزار میلیارد تومان تنظیم می‌شد، لذا با این نگاه، دو مسیر در تنظیم بودجه ١٤٠٠ پیش رو داشتیم، ابتدا اینکه بودجه را تورمی پیشنهاد دهیم و تا حدود ١٠ هزار میلیارد تومان آن را تنظیم کنیم و دوم اینکه بودجه را واقعی ببندیم.

او اظهار کرد: به این نتیجه رسیدیم که در پیشنهاد لایحه بودجه عدد واقعی را بگوییم و نهایتا لایحه بودجه ١٤٠٠ را با ٦ هزار و ٦٠ میلیارد تومان تنظیم و آن را تقدیم شورای شهر کردیم.

شهردار شیراز اضافه کرد: حق قانونی شورا است که پیشنهاداتی را ارائه کند، اما هیچ یک از مدیران شهردای حق اعمال نظر خلاف لایحه بودجه ۱۴۰۰ در کمیسیون‌ها را ندارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.