حمله دوباره به کاروان ارتش آمریکا در عراق

یک کاروان ارتش آمریکا در شهر سماوه عراق هدف حمله قرار گرفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از کانال صابرین نیوز، یک کاروان لجستیک ارتش آمریکا در شهر سماوه هدف حمله قرار گرفت. یک منبع امنیتی به پایگاه «شفق نیوز» گفت یک بسته انفجاری در مسیر کاروان لجستیک متعلق به ائتلاف آمریکایی در مسیر «السماوه» منفجر شده است. او گفته این انفجار خسارت‌هایی به خودرو‌های زرهی آمریکا وارد کرده، ولی تلفات جانی در پی نداشته است.

گروه مقاومت «قاصم‌الجبارین» مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است. روز گذشته نیز رسانه‌های عراقی از هدف قرار گرفتن یک کاروان لجستیک که به نظامیان آمریکا تعلق داشت در محور بغداد ـ یوسفیه خبر داده بودند. این رسانه‌ها اعلام کرده بودند گروه مقاومت قاصم الجبارین مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است. خبرگزای المسیره نیز از هدف قرار گرفتن دومین کاروان لجستیک ارتش اشغالگر آمریکا در منطقه «ابوغریب» بغداد خبر داده بود.

سه روز پیش از نیز دو کاروان دیگر آمریکایی‌ها در شهر سماوه عراق مورد هدف قرار گرفت. هفته گذشته نیز رسانه‌های خبری از از هدف قرار گرفتن یک کاروان لجستیک متعلق به ارتش آمریکا در استان حله عراق خبر داده بودند. بر اساس این گزارش، کاروان تدارکاتی نیرو‌های اشغالگر آمریکایی هفته گذشته نیز در استان حله مورد هدف انفجار بمب کنارجاده‌ای قرار گرفت. این چندمین بار طی یک ماه گذشته است که کاروان نیرو‌های ائتلاف آمریکایی در عراق هدف حمله قرار می‌گیرد.

سال گذشته و پس از ترور سردار شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در فرودگاه بغداد، پارلمان عراق مصوبه خروج نیرو‌های بیگانه از خاک این کشور را تصویب کرد. با این حال، نظامیان بیگانه مستقر در عراق بویژه نیرو‌های آمریکایی هنوز خاک عراق را به طور کامل ترک نکرده اند.

«جو بایدن»، رئیس جمهور منتخب آمریکا که روز گذشته با برگزاری مراسم تحلی، رسما چهل و ششمین رئیس جمهور امریکا شد، بر ماندن شمار اندکی از نظامیان این کشور برای اطمینان از عدم حمله القاعده یا سایر گروه‌های تروریستی به آمریکا تاکید دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار