وزیر بهداشت:

بی خیالی ممنوع، کرونا تمام نشده است/ تزریق واکسن ایرانی کرونا از بهار ۱۴۰۰ آغاز می‌شود

نمکی گفت: به کسانی که نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، میگوییم بی خیالی و بی توجهی دیگر بس است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر امروز در نشست استانی ستاد مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان گفت: حق داریم که به کسانی که شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، بگوییم که بی خیالی و بی توجهی دیگر بس است، کرونا هنوز تمام نشده است.

نمکی افزود: شهری نیست که سفر کنم و تصاویر شهیدان کادر درمان دلم را به درد نیاورد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه یکی از هدایای ارزشمند برای مردم و نظام جمهوری اسلامی در عرصه بین المللی این بود که در رقابتی نابرابر و اوج تحریم‌ها در عرصه جهانی بدرخشیم، افزود: در روز‌هایی که مردم قدرتمندترین کشور‌ها در باتلاق کرونا از بین می‌رفتند و کشوری مثل آمریکا مرگ بالای ۴ هزار نفر را تجربه می‌کرد، آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در کشورمان به روزانه کمتر از ۸۰ نفر رسید، گرچه همین تعداد هم داغ سنگینی بود، اما این موضوع افتخاری بزرگ برای کشورمان بود که با دست‌های بسته در این اقیانوس شنا کرد و با تمامی محدودیت‌ها در مبارزه با کرونا از هیچ تلاشی فروگذاری نکرد.

نمکی با اشاره به اینکه این موفقیت با همکاری همه دستگاه‌ها به دست آمد، افزود: همواره نگران بازگشت موج طوفان سمهگین کرونا هستیم و باید حواسمان باشد که نباید رعایت دستورالعمل‌ها را نادیده بگیریم.

او گفت: کادر درمان در گرما و سرما با لباس رزم در کنار خط تولید ایستادند و همچون سربازانی گمنام و شجاع از هیچ تلاشی برای مبارزه با کرونا در طول شبانه روز ذره‌ای عقب نشینی نکردند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه امروز سربازان سلامت احساس می‌کنند که ممکن است، بار دیگر موج شدیدی از کرونا بازگردد، افزود: در اردیبهشت ماه بار‌ها تاکید کردم مراقب باشید که در وقت‌های اضافه گل نخوریم و هر موقع احساس کردم رعایت شیوه نامه‌ها با عادی نگاری کنار گذاشته خواهد شد، آن زمان شکست مان برابر غول سهمگین کرونا رقم می‌خورد.

نمکی با بیان اینکه موج گسترده مسافرات‌ها نگران کننده است افزود: این گونه رفتار‌ها خستگی کادر درمان را دو چندان می‌کند.

او با اشاره به اینکه در کمتر از یک ماه ۲۵۰۰ تخت ICU تجهیز کردیم و در کمتر از دو ماه نیز به کشور صادر کننده ماسک و لباس درمانی تبدیل شدیم، گفت: امروز صادرکننده مازاد بر نیاز بسیاری از دارو‌ها و تجهیزات ویژه کرونا هستیم و این یعنی شکست دشمن که می‌خواست ما را در باتلاق ببیند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه وقتی هجمه‌ای از سفر را به استانی می‌بینیم که سرریز بیماری ممکن است گرفتارش کند، همه را نگران می‌کند، گفت: ما می‌دانیم مردم خسته و نیازمند سفرند و کسبه نیازمند چرخه اقتصادی هستند، اما هیچ آفتی جز طولانی شدن بیماری برای اقتصاد کشور خطرناک‌تر نیست.

نمکی با اشاره به اینکه همه باید به هم کمک کنیم تا چرخش بیماری کرونا در کشور متوقف شود، اضافه کرد: وقتی از سفر نگران می‌شویم، برای این است که به اندازه ۱۰ کشور اروپایی وسعت اقلیم و تنوع ژنتیکی داریم و این ویروس در هر چرخه و ژنتیکی قابلیت تغییر دارد. به طور مثال ژنتیک هرمزگان با کردستان و سیستان و بلوچستان متفاوت است و نباید اجازه چرخش بدهیم.

او با بیان اینکه اتفاقی که در مازندران و شمال کشور افتاد، اگر هوشمندانه با آن مقابله نمی‌کردیم، آتش بیماری کل شمال کشور را در می‌گرفت، افزود: به زودی وضعیت هر ۱۰ شهر قرمز در مازندران نارنجی خواهد شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه همکاران من هم داغدار هستند و شهدای زیادی را برای مهار کرونا تقدیم کرده ایم، گفت: اخیرا مراسم‌هایی برگزار می‌شود که شیوه نامه‌های در آن رعایت نمی‌شود، نظیر کاشان که امیدوارم از این دست اقدامات تکرار نشود.

سعید نمکی گفت: قم پایگاه انقلاب اسلامی است و ما مدیون مردم قم هستیم که پرچم انقلاب اسلامی را برافراشته اند و هیچ زمان این موضوع را فراموش نخواهیم کرد.

نمکی اضافه کرد: تردید ندارم همکارانم جز احترام به مبانی انقلاب اسلامی دیدگاهی ندارند و معاونم در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا با دلسوزی نکاتی را برای مدیریت مطرح کرده و قرار بر پخش زنده هم نبوده است، بلکه جلسه کارشناسی بوده است و باید این موارد در آن جلسه مطرح می‌شد.

او با بیان اینکه همکارانم ۱۲ ماه است خواب و خوراک ندارند و در صحنه نبرد با کرونا حضور دارند و جز دلسوزی برای مردم هدفی ندارند، افزود:برای فدا شدن آمده ایم نه برای چسبیدن به صندلی. آبروی خود را برای حفظ جان مردم گذاشته ایم و نیت ما اهانت به هیچ فردی نبوده و نیست، آن هم در شهری که سمبل خون و قیام بوده و هست و اگر سوتفاهمی برای مردم قم به وجود آمده است باید بگویم جز احترام و سربلندی مردم هیچ چیزی طلب نمی‌کنیم.

مصرف واکسن ایرانی کرونا از بهار ۱۴۰۰ آغاز می‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مصرف واکسن ایرانی کرونا از بهار ۱۴۰۰ آغاز می‌شود.

او با بیان اینکه خانواده سلامت عزادار است و نباید با بی توجهی، بیشتر از این داغ دلشان را تازه کنیم، افزود: آن فردی که جلوی دسته‌ای راه می‌افتد و جمعیتی را با خود همراه می‌کند به دنبال ثابت کردن چه چیزی است و این موضوع جز سنگین‌تر کردن بار بیمارستان‌ها هیچ نتیجه‌ای ندارد.

نمکی با اشاره به اینکه اگر یک قدم دیگر با هم برداریم به طور حتم می‌توانیم غول بی شاخ و دم وحشی کرونا را کنترل می‌کنیم، گفت: هفته آینده از شروع اولین فاز واکسن کرونای ساخت داخل در موسسه رازی رونمایی می‌شود.

او درباره واکسن کرونای تولید مشترک ایران و کوبا نیز گفت: این مجموعه که با انتقال دانش فنی در کوبا و در انستیتو پاستور در حال انجام است، فاز دوم مطالعه بالینی را در کشور کوبا طی می‌کند و فاز سوم را در آینده نزدیک و با انتقال دانش فنی و با نام پاستور در کشور آغاز می‌کنیم. امیدواریم که مصرف این واکسن تولید مشترک را در اواسط بهار سال آینده داشته باشیم.

وزیر بهداشت گفت: با تاکید رئیس جمهور به اندازه کافی برای گروه‌های آسیب پذیر واکسن کرونا تامین شده است و امیدواریم قبل از ۲۲ بهمن و طبق مصوبه اولویت بندی شده، واکسیناسیون گروه‌های خاص را شروع کنیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۰۳ بهمن ۱۳۹۹
پس چی شد ميگفتيد تزریق واکسن قبل از ۲۲ بهمن ?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۳ ۰۳ بهمن ۱۳۹۹
دو هفته تهران رو تعطیل کردن و تهرانی ها اومدن شمال، دو هفته بعد مازندران فاجعه به بار اومده، شهرهای این استان پیوسته هستن و هر کدوم یک ربع یا بیست دقیقه فاصله زمانی دارن، همون موقع قابل پیش بینی بود.
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۱:۲۲ ۰۳ بهمن ۱۳۹۹
من یکدبیر هستم.در کنار دبیرستان ما یک مدرسه ابتدایی هست که متاسفانه طبق دستور وزیر دانش اموزان اول و دوم ابتدایی باید حضوری در مدرسه باشند. اثری از رعایت پروتکل در بین بچه ها ندیدم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
تنها وزیر دلسوز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
زنده باشی نمکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
خاک تو سر اونایی ک ب کامنت من منفی دادن چون حقیقت داشت پ دروغ گفتم تنها وزیر دلسوز ولا اگ نمکی نبود همجا بازگشایی میشد الان از امریکا هم بدتر بودیم ... زنده باشی ملکی
France
ممدم ممد
۲۳:۲۵ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
بجای این حرفا سریع تر واکسن وارد کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
شمارو به خدا کوبا رو بی خیال شید دیگه !
Iran (Islamic Republic of)
داود
۲۲:۳۹ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
مقصر دولت که همه محدودیت هاروبازکرد بعدش هم همه برن سرکار آقای وزیراموزش پرورش هم مقصر مدارس بازکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
فعلا دولت بی خیال کرونا شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
کرونا واییییی
Iran (Islamic Republic of)
مهری
۲۱:۳۵ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
چرا مسئولین یهو تصمیمات جالب و بدون برنامه ریزی می گیرند الان همسر من اپراتور پست برقه قبل از کرونا شیفت آنها 12 - 24 بوده بعد از شیوع دوم کرونا 24 - 48 شدند که خیلی بهتر بود الان که مسئولین گفتن کرونا 2 رقمی شده کشته هایش دوباره 12 - 24 شده اند متاسفم برای مسئولین که تصمیماتشان بازی با جان مردم هستش
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۲۱:۲۰ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
اگه تموم نشده چرا معلم رو با جیب خالی می فرستین سرکلاس
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۱:۱۷ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
اقای نمکی به کسانی که رعایت نمیکنند و ماسک هم نمیزنند شما میگید بیخیالی بس است مگر قانون نگذاشته بودید که هر کس ماسک نمیزند جریمه میشود اکثر مردم الان کرونا را ساده گرفته اند و ماسک نمیزنند لطفا با انها برخورد شدید کنید و جریمه رو زیاد کنید اکثر مغازه دارها در تبریز و شهرستانهای ان نه ماسک میزند نه پروتوکولهای بهداشتی را رعایت میکنند جریمه شدید بگذارید مثل جریمه 500000تومانی برای کسانی که ماسک نمئزنند یا جایگزین مثل کار کردن یک ماه رایگان در خدمات شهرداری جمع کردن زباله ببینید یک هفته ای مردم چگونه عادت به زدن ماسک میکنند چوب عده ای بیفرهنگ را که اصلا ماسک نمیزنند را کادر درمان و کسانی که رعایت میکنند دارند میخورند لطفا اقای نمکی با کسانی که ماسک نمیزنند برخورد شدید شوندمگر ما شهروند ایران نیستیم که عده ای بی فرهنگ با نزدن ماسک دارند حقوق شهروندی ما را زیر پا میگذارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
مسئولان هنوز از کاهش موج قبلی ذوق زده هستند و تقریبا همه جا را بازگشایی کردند اما کم کم موج چهارم در حال شکل گیری است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
مردم بی خیال نیستند اما مسئولین دو هفته ای است که بی خیال محدودیت ها شده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
سلام جهت اطلاع واکسن کوبایی همان واکسن مشترک ایران کوباست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
تو این کرونا اومدن آب مدرسه رو قطع کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
بخدا قسم من در این یکسال بخاطر بیماری پدرم 10 بار از خانه بیرون نرفتم اما هفته گذشته برای دفاع از رساله و انجام مراحل اداری دانشگاه رفتم همه موارد و اصول بهداشتی هم رعایت کردم اما بعد از چند روز علایم بیماری خودش رو نشان داد و امروز تست کرونای کل اعضای خانواده مثبت شد. بیخیالی یک بحث هست و بدشانسی هم یک بحث دیگه ای هست ضعف بدنی هم باید اضافه کرد. دعا کنید تا پدرم دچار مشکل نشود.
Iran (Islamic Republic of)
سید باقر
۱۹:۲۷ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
انتقال فناوری واکسن کوبایی به ایران بشرط انجام فاز سوم اانسانی در ایران
هر ایرانی یک گزینه آزمایشگاهی برای کشور پیشرفته کوبا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
ما فکر میکنیم شنما بی خیالید ..چقر خواهش و تمنا
قاطع باشید .. تجمعات را لغو کنید .. راهای تردد
ببندید.. جرائم را خیلی زیااد کنید
اب وبرق ویلاهارا قطع کنید و،،،،،،،
کی بی خیاله
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی باقری
۱۹:۲۲ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
واکسن کوبایی تکنولوژی کوبایی در سرزمین مافیا و مواد مخدر
شده افتخار ایران و ایرانی با هزاران سال تمدن و سابقه پزشکی
بوعلی سینا سر از خاک بیرون بیاره چه خواهد گفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
بخدا قسم من در این یکسال بخاطر بیماری پدرم 10 بار از خانه بیرون نرفتم اما هفته گذشته برای دفاع از رساله و انجام مراحل اداری دانشگاه رفتم همه موارد و اصول بهداشتی هم رعایت کردم اما بعد از چند روز علایم بیماری خودش رو نشان داد و امروز تست کرونای کل اعضای خانواده مثبت شد. بیخیالی یک بحث هست و بدشانسی هم یک بحث دیگه ای هست ضعف بدنی هم باید اضافه کرد. دعا کنید تا پدرم دچار مشکل نشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
اینارو به رییست و وزیر آموزش پرورش بگو
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۸:۵۳ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
واکسن کوبایی افتخار ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
مردم عزیز ایران لطفا نکات بهداشتی را رعایت فرمایید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
اگه میتونی وایسا جلو روحانی و بهش بگو اینقدر جان مردم رو به خطر ننداز یعنی چی هی مردم رو تو قفس میکنید و هی اجازه ول شدن میدید که کرونا بگیرند . یکبار از خدا بترسید و محکم جلو باعث و بانی این وضع بایستید . خسته شدیم از بس ما رعایت کردیم و دیگران نه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
واکسن نخواستیم بیا کارت ملی‌مون رو بده که‌ دو ساله منتظریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
بی خیال
Qatar
سعید
۱۸:۲۷ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
بله
بزک نمیر بهار می اد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
نخیر واکسن ایرانی حسابش از ایرانی کوبایی جداست!
ایرانی کوبایی از ابتدای بهار میاد ولی ایرانی از خرداد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
آقای حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش بی خیالی در مورد کرونا ممنوع است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
ملکی کیه (:
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
با کمال احترام به تمام زحمتهای تیم پزشکی کشورمون اما آقای دکتر نمکی هر هفته یک زمانه متفاوت رو برای شروع واکسیناسیون اعلام میکنند. هنوز دو روز از اینکه گفته بودند تا 22 بهمن واکسیناسیون شروع میشه نگذشته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
من خودم که به واکسن ها اعتماد ندارم . مثل همون واکسن خارجیا هست که چند نفری که روشون امتحان کردن مردن ، این هم از کجا معلوم مثل همونا نباشه و فقط تبلیغات الکی مثل قضیه ی بورس پشتش نباشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
یه نظر سنجی بگذارید که چند درصد مردم حاضرن واکسن رو بزنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
جناب وزیر با تشکر از زحمات مجاهدانه شما وهمکاران از جان گذشته تان در بیمارستانها خواهشا زمان دقیق تزریق واکسن را یکبار اعلام کنید تا هر روز زمانهای متفاوتی را نشنویم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
چه تظمینی برای واکسن هست؟

خودتان و مسئولان لطفا بصورت زنده و مستقیم از تلویزیون بزنید .
Iran (Islamic Republic of)
کاظم
۱۷:۳۲ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
آخرش متوجه نشدیم چرا به واکسن کوبایی ، واکسن داخلی گفته میشه
فکر نکنم کسی راضی بشه واکسن کوبایی رو توی اردیبهشت تزریق کنه وقتی واکسن ایرانی تا خرداد ماه آماده میشه
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۱۷:۳۰ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
متاسفانه دوباره امار کرونا زیاد شد از کجا بفمیم امار درسته یا نه نمونش مهرداد میناوند نمونش کسایی هستند که یا فوت میکنند یا گرفتند پس نتیجه امار کرونا دوباره زیاد شده متاسفانه سهل انگاری هم مسولان و هم مردم چرا محدودیتهای شبانه کم رنگ شد این محدودیتها با تا حداقل سه ماه بعد از عید ادامه میداشت با برخورد شدید باید مردم مراعات کنند
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۷:۰۲ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
پس واکسن کوبایی ، ایرانی شد
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۷:۰۲ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
پس واکسن کوبایی ، ایرانی شد
Singapore
ناشناس
۱۶:۲۲ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
تو رو خدا یکی این حرفها رو به مدیران مدارس حالی کنه. در حالیکه هیچ دانش اموزی تو مدرسه نیست میگن معلما باید بیان مدرسه و از توی مدرسه تریس مجازی انجام بدن. اخه این چه منطقیه؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
بازگشایی مدارس ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
دلسوزترین وزیر کشور زنده باد ملکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
شو تبلیغاتیه جوگیر نشید توی دولت روحانی یکنفر هم دلسوز ملت نیست