ایستگاه سنجش وضعیت کیفی هوای چابهار راه‌اندازی شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با هفته هوای پاک ایستگاه سنجش وضعیت کیفی هوای شهرستان چابهار راه‌اندازی شد.

وحید پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، با بیان اینکه در هفته هوای پاک ایستگاه سنجش هوای شهرستان چابهار شروع بکار کرد اظهارداشت: این ایستگاه سنجش وضعیت کیفی قابلیت سنجش ذرات با قطر ۱۰ میکرون را دارد.

او  با اشاره به اینکه تامین اعتبار راه‌اندازی ایستگاه مذکور از محل صندوق توسعه ملی به منظور کنترل گرد و غبار سیستان و بلوچستان انجام شده گفت: وضعیت کیفی هوای چابهار هم‌اینک از طریق سامانه پایش کیفی هوای کشور به آدرس aqms.doe.ir قابل مشاهده است.

معمولا در مناطق مختلف ایستگاه‌های اندازه‌گیری شاخص‌ها نصب می‌شود این ایستگاه‌ها گازهای آلاینده و ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون به صورت کاملا مجزا و روش‌های متفاوت اندازه‌گیری می‌کنند.

۲۹ دی ماه روز هوای پاک نامگذاری شده است که با توجه به اهمیت موضوع سازمان حفاظت محیط زیست یک هفته (۲۶ دی تا دوم بهمن ماه) را هفته هوای پاک نامگذاری کرده و برای هر روز یک شعار انتخاب کرده است که بر این اساس جمعه ۲۶ دی ماه روز " آموزش و هوای پاک"، شنبه ۲۷ دی ماه " صنعت و هوای پاک"، یکشنبه ۲۸ دی ماه " طبیعت و هوای پاک"، دوشنبه ۲۹ دی ماه " قانون و هوای پاک"، سه شنبه ۳۰ دی ماه " مدیریت منابع آلاینده و هوای پاک "، چهارشنبه یکم بهمن ماه " مشارکت مردمی و هوای پاک " و پنج شنبه دوم بهمن ماه " تعهد مسوولان و هوای پاک " تعیین شده است. شعار روز هوای پاک امسال نیز "هوای پاک، تعهد مسئولان، مشارکت مردم" تعیین شده بود.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: محیط زیست ، هوای پاک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار