آغاز به کار حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی فارس

برای خدمات‌رسانی هرچه بهتر به سوانح جاده‌ای و صیانت از حق جهانگردان، حوزه مدیریت اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی استان فارس شروع به کار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اردشیر درویشی مدیر حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، گفت: با توجه به اینکه کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در سال ۱۳۱۴ تاسیس شده و فعالیت‌های زیادی در حوزه موبیلیتی و اسپورت داشته است می‌طلبد تا با ایجاد جوی صمیمانه و تعامل با هیئت‌های استانی موتورسواری و اتومبیلرانی به توسعه همگانی این ورزش کمک مضاعفی کرد.

او افزود: این کانون توانایی زیادی در حوزه اتومبیلرانی دارد و میتواند با برگزاری رویداد‌های تفریحی و آموزشی از قبیل آموزش مهارت‌های همگانی رانندگی، آموزش جهت پیشگیری و کاهش حوادث و تلافات جاده ای برگزاری رالی تور‌های گردشگری و خانواده، سافاری تور و دیگر فعالیت‌ها و همایش‌ها که وظیفه ذاتی کانون بوده و میتواند اقدام به جذب گردشگر و رونق اقتصادی بسیار زیادی کند.

یگانه مدیر حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی استان فارس گفت: هدف از تاسیس حوزه اتومبیلرانی، گردشگری با وسائط نقلیه است و ما در ابتدا مربیانی تربیت کردیم که بتوانند در بحث اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی استان فارس بتوانند خدمات ارائه کنند چرا که تا کنون مربیانی که در این حوزه فعالیت می‌کردند مربیان ورزش حرفه‌ای زیر مجموعه فدراسیون اتومبیلرانی بودند و ما نیاز به افراد آموزش دیده و متخصص داشتیم که در حوزه کانون جهانگردی بتوانند فعالیت کنند.

او ادامه داد: ما همزمان با افتتاح حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی استان فارس که مدتی است تاسیس شده و امروز به طور رسمی با ابلاغ مدیران زیر مجموعه آغاز به کار خواهد کرد و اولین دوره مربی گری تخصصی مهارت‌های عمومی رانندگی را نیز با حضور ۵۰ نفر از استان فارس و استان‌های همجوار را در شهر شیراز در حال برگزاریست.

یگانه افزود: کانون جهانگردی و اتومبیلرانی استان فارس به تازگی دوره سوانح جاده‌ای را برای مربیان این حوزه با مدرسی رییس عملیات آتش نشانی تهران برگزار کردیم تا افراد آموزش دیده بتوانند در راه‌ها و جاده‌ها اگر افرادی دچار حادثه شدند این اتفاق را مدیریت کنند خدمات رسانی خود را برای افراد زیرمجموعه داشته باشند و بر اساس اساس نامه کانون، یکی از وظایف اصلی حوزه اتومبیلرانی دفاع از حقوق جهان گردان است.

مدیر حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی استان فارس اضافه کرد: امروز ما این پتانسیل را در استان فارس و جنوب کشور داریم تا با استفاده از مربیان آموزش دیده این رشته را بیش از پیش توسعه دهیم و مربی‌های حوزه اتومبیلرانی استان فارس با حضور در استان‌های دیگر زیر نظر کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران، متقاضیان سایر استان‌ها را نیز آموزش دهند.

یگانه گفت: ما هنوز تجمیع کانون جهانگردی و اتومبیلرانی را در هیچ استانی نداریم که مدیر و معاونین آن مسخص شده باشند منتها به نمایندگی از کانون جهانگردی و اتومبیلرانی کشور، نمایندگان آن‌ها در استان‌ها انتخاب شده و از این به بعد حوزه اتومبیلرانی و تفریحات سالم، مهارت‌های عمومی و کلوپ‌های سافاری استان فارس بعد از تهران رسما کار خود را با مربیان و نیرو‌های بومی خود آغاز می‌کند.

در پایان مراسم شروع به کار حوزه اتومبیلرانی کانون اتومبیلرانی و جهانگردی استان فارس، مسئولین کمیته‌های این حوزه ابلاغ خود را دریافت کردند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار