مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قم:

۲۴۰ پرستار قمی به کرونا مبتلا شده اند

صمدی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا پایان دی ماه امسال ۲۴۰ پرستار قمی به کرونا مبتلا شده‌ اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  ولی الله صمدی،مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا از اسفندماه پارسال تا پایان دی ماه امسال ۲۴۰ پرستار قمی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

او افزود: آزمایش کرونای این تعداد پرستار قمی مثبت بوده است و بیشترین ابتلای پرستاران به ویروس کرونا در ماه‌های اسفند پارسال و فروردین و اردیبهشت امسال بوده است.

صمدی اضافه کرد: تعدادی از این پرستاران به علت وخامت حالشان در بیمارستان بستری و تعدادی نیز به مدت ۱۴ روز در خانه قرنطینه شدند و با مراقبت‌های خوب پرستاری، هیچ‌کدام از آن‌ها جان خود را از دست نداند.

به گفته او در این مدت یک کمک بهیار، ۲ نیروی پشتیبان و یک نیروی اداری به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

صمدی بیان کرد: با توجه به کمبود پرستار در استان قم، ابتلای تعدادی از پرستاران به کرونا نیز باعث می‌شود برای جبران کسری نیرو، اضافه کار اجباری به نیرو‌های دیگر تحمیل شود.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: همچنین برای جبران این کسری در ابتدای همه‌گیری کرونا در اسفندماه پارسال و فروردین ماه امسال، حدود ۸۰ پرستار از استان‌های دیگر فراخوان و ۳۵ نفر از پرستارانی که در آزمون استخدامی قبول شده بودند، جذب شدند.

صمدی اضافه کرد: جذب ۵۰ نیروی شرکتی، ۴۸ داوطلب و ۶۶ دانشجوی ترم ۶ به بالا نیز از دیگر اقدامات برای جبران کمبود نیرو بود.

او گفت: در حال حاضر که وضعیت استان قم آبی شده است، پرستاران استان قم پاسخگوی نیاز هستند و از نیرو‌های داوطلب با اهداء لوح تقدیری قدردانی شد.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان این‌که جامعه پرستاری در خط مقدم مقابله با ویروس کووید ۱۹ هستند، گفت: بسیاری از پرستارانی که به کرونا مبتلا شدند، با انتقال ناخواسته این ویروس به خانواده، با پیامد‌های ناگواری مواجه شدند.

به گفته او در حال حاضر ۲ هزار و ۱۰۰ گروه پرستاری از جمله پرستار، ماما، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک بهیار در بیمارستان‌های دولتی شهر قم حدود یک‌هزار و ۹۰۰ تخت بیمارستانی را پوشش می‌دهند.

صمدی عنوان کرد: حدود ۹۰۰ گروه پرستاری نیز در بخش غیردولتی، ۷۰۰ تخت بیمارستانی را پوشش می‌دهند.

منبع:ایرنا 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.