نصرت آباد در هاله‌ای از غبار فرو رفت/ کاهش دید افقی غرب زاهدان به ۵۰۰ متر

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در پی وزش باد شدید و نفوذ گردوغبار گسترده به استان، شعاع دید افقی در شهر نصرت آباد زاهدان به ۵۰۰ متر کاهش یافت.


محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهار داشت: تا بعدازظهر امروز بیشینه سرعت وزش باد در نصرت به به حدود ۶۵ کیلومتر بر ساعت رسید و موجب خیزش گردوخاک و کاهش شدید دید افقی شد.

او  افزود: علاوه بر وزش باد و خیزش گردوخاک محلی، گردوغبار گسترده نیز از استان‌های مرکزی کشور به این شهر نفوذ کرده است که شعاع دید افقی در محدوده اداره هواشناسی این شهر را به ۵۰۰ متر کاهش داده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: هم اکنون سرعت لحظه‌ای وزش باد در نصرت آباد ۴۷ کیلومتر بر ساعت است که نسبت به چند ساعت قبل قدری از سرعت وزش باد کاسته شده است.

حیدری در بخش دیگری از ادامه وزش باد شدید در زاهدان خبر داد و گفت: گردوخاک ناشی از این باد شدید شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه بین المللی زاهدان را به ۳۰۰۰ متر کاهش داده است.

او  افزود: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی انتظار می‌رود در ادامه روز همچنان وزش باد و گردوخاک در زاهدان ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار