چراغ سینما نور روشن می‌شود

معاون اداری و مالی حوزه هنری کشور گفت: آمادگی داریم تا سینما نور کرمان را تبدیل به یک مجموعه فرهنگی کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، ظهر امروز در دیدار عبدالحمید قره‌داغی معاون اداری مالی، میثم مرادی معاون راهبری استان‌ها، محمد توکلی معاون راهبردی حوزه هنری کشور و مجتبی اسدی رئیس حوزه هنری کرمان با زینی‌وند استاندار و موسوی معاون عمرانی استانداری کرمان بار دیگر موضوع احیا و بازسازی سینما نور مطرح شد.

در این دیدار عبدالحمید قره داغی، معاون اداری مالی حوزه هنری با بیان اینکه کار سینماداری و سینماسازی به حوزه هنری سپرده شده است گفت: ما در ۲۱ استان سینما داریم و از سال گذشته که با شیوع ویروس کرونا سینما‌های کشور تعطیل شدند کار سینماسازی ما تعطیل نشد و در این یک سال ۸۰ سالن سینما به سرانه سالن‌های کشور اضافه شد.

او ساخت ۸۰ سالن سینما در سال گذشته را بدون کمک و همیاری مجموعه مدیران شهری و استانی را غیر ممکن دانست و بیان کرد: ما در کرمان ملک سینما داریم، اما به دلایل مختلفی متاسفانه چراغ آن خاموش بوده‌است.

قره داغی تصریح کرد: ما با توجه به ظرفیت حوزه هنری و تجربه سازمان سینمایی این نهاد در ساخت سینما آمادگی داریم تا سینما نور را تبدیل به یک مجموعه فرهنگی کنیم.

موسوی معاون عمرانی استانداری کرمان ضمن اشاره‌ به پیشینه سینما نور گفت: در جلسات قبلی با رئیس حوزه هنری کرمان توافق کردیم که کارشناسان نظام مهندسی استحکام ساختمان سینما نور را بررسی کنند و در صورت نیاز به استحکام این اقدامات انجام بگیرد.

او افزود: ما در استان نیز کمک خواهیم کرد تا مرمت ساختمان انجام شود و امیدوارم شاهد تبدیل آن به یک فضای فرهنگی زیبا باشیم.

زینی‌وند استاندار کرمان وجود یک مجموعه فرهنگی با محوریت سینما را برای استان کرمان لازم دانست و گفت: برای استان کرمان خوب نیست که یک مجموعه فرهنگی به‌روز با محوریت سینما نداشته باشد در خصوص بازسازی و مرمت سینما نور از امکانات استان استفاده خواهیم کرد و امیدواریم با یک تفاهم این کار انجام شود.

انتهای پیام /ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار