۲۳۶ پرونده تخلف حوزه حمل و نقل در سیستان و بلوچستان رسیدگی شد

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: ۲۳۶ پرونده تخلف حوزه حمل و نقل از ابتدای امسال تاکنون در کمیسیون‌های ماده ۱۱ و ۱۲ رسیدگی و احکام لازم صادر شده است.

تیمور باقری معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ظهارداشت: ۲۳۶ پرونده شامل تخلفات ۱۵۵ راننده و ۸۱ شرکت حمل و نقل عمومی این استان از ابتدای امسال تاکنون در کمیسیون‌های ماده ۱۱ و ۱۲ رسیدگی و احکام لازم صادر شد.

او افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۵ نشست مربوط به کمیسیون ماده ۱۱ به عنوان مرجع رسیدگی به تخلفات رانندگان فعال در بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا و مسافر و تعداد ۱۵ نشست مربوط به کمیسیون ماده ۱۲ به عنوان مرجع رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل عمومی جاده‌ای کالا و مسافر تشکیل شد.

او عمده تخلفات رانندگان سیستان و بلوچستان را در این مدت کسر تجهیزات ایمنی و اخذ بارنامه و صورت وضعیت صوری ذکر کرد و افزود: با توجه به اختیارات تفویض شده به کمیسیون استانی، برای رانندگانی که تخلف آنها احراز شد آراء متفاوتی از تذکر کتبی با درج در سوابق کارت هوشمند تا لغو کارت هوشمند به مدت یک ماه در نظر گرفته شده است.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با اشاره به عمده‌ترین تخلفات شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل عمومی جاده‌ای کالا و مسافر استان گفت: عدم رعایت ضوابط تهیه، تنظیم و استفاده از بارنامه و صورت وضعیت، سو استفاده از کارت هوشمند راننده و اخذ کمیسیون اضافی از رانندگان از عمده‌ترین تخلفات این بخش بوده که برابر قانون با متخلفان برخورد شد.

او  از برگزاری کمیسیون ماده ۱۴ در سیستان و بلوچستان تا پایان امسال خبر داد و افزود: بر اساس بخشنامه جدید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، از این پس علاوه‌بر شرکت‌ها و رانندگان متخلف در بخش حمل و نقل جاده‌ای به تخلفات مالکان ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر نیز در این کمیسیون رسیدگی می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار