افزایش نظارت‌ها بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در آذربایجان شرقی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی گفت:نظارت‌ها بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در استان بیشتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،علیار راستگو معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی گفت:در فضای اقتصادی موجود به دنبال این نیستیم که کسب و کار مردم با مشکل مواجه شود،ولی سلامت مردم در اولویت قرار دارد و باید دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در صنوف مختلف رعایت شود.

او در خصوص واحد‌های صنفی متخلف که پلمب شده اندافزود:ضروری است از فعالیت واحد‌هایی که به تذکرات عمل نمی‌کنند و واحد‌هایی که دارای پروانه فعالیت نیستند،جلوگیری شود.

اوبه فعالیت رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها  اشاره کردوگفت:در شرایط زرد، نارنجی و آبی این اماکن با ۵۰ درصد ظرفیت و رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی می‌توانند فعالیت کنند، ولی گاهی گزارش‌هایی دریافت می‌شود،که برخی واحد‌ها با ظرفیت یک و نیم برابری خود فعالیت می‌کنند که باید با این واحد‌ها برخورد شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت مدارس گفت: در روستا‌هایی که زیر ۱۰ دانش آموز دارند مدارس با رعایت موارد بهداشتی به صورت حضوری برگزار می‌شوند و در شهر‌ها نیز دانش آموزان پایه‌های اول و دوم به صورت اختیاری می‌توانند در مدارس حاضر شوند.

راستگو تصریح کرد: وضعیت موجود نباید موجب عادی انگاری در جامعه شده و رعایت بهداشت کاهش یابد.

عباسعلی درستی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم در این نشست از روند رو به رشد آمار‌های کرونا در برخی از شهرستان‌های استان خبر داد و افزود:رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در برخی از شهر‌ها کاهش یافته است که این موضوع می‌تواند نشانه بازگشت خطر کرونا باشد.

او گفت: آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در استان افزایش نیافته است و تعداد بستری شدگان نیز زیر ۵۰۰ نفر است، اما این موضوع نباید موجب عادی انگاری شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار