اقبال به شهر‌های جدید روز به روز در حال افزایش است

مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید گفت: اقبال به شهر‌های جدید روز به روز در حال افزایش است و این امر به تامین مسکن و تعادل آن در کلان شهر‌ها کمک شایانی می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حبیب الله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید امشب در نشست خبری در شهر جدید عالی‌شهر بیان کرد: رشد جمعیت در شهر‌های جدید کشور به ۱۲ درصد افزایش یافته که این میزان ۶ برابر رشد جمعیتی کلان شهر‌های کشور است. این افزایش جمعیت نشان می‌دهد که برای بخش متوسط جامعه جذابیت سکونت در شهر‌های جدید  ایجاد شده است.

او ادامه داد: اقبال به شهر‌های جدید روز به روز در حال افزایش است و این امر به تامین مسکن و تعادل آن در کلان شهر‌ها کمک شایانی می‌کند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید عنوان کرد: سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در شهر‌های جدید باید همچنان افزایش یابد تا چشم‌انداز بهتری برای آن‌ها محقق شود. سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های اجتماعی و فرهنگی شهر‌های جدید از جمله عالی‌شهر به نقطه مطلوبی رسیده و چشم انداز آن بهتر شده است.


بیشتر بخوانید


او گفت: یکی از نقطه‌های تمرکز در شهر‌های جدید ارتقای کیفیت زندگی است که تحقق این مهم نیازمند احداث زیرساخت‌های اجتماعی و فرهنگی است. در این زمینه توسعه بوستان‌ها و فضاهای باز شهری از رویکرد‌های اصلی توسعه کالبد شهری است.

حمل و نقل مناسب شاخص مهم ایجاد شهر جدید

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: شاخص مهم در ایجاد شهرجدید در گرو حمل و نقل مناسب بین شهر‌های مادر و شهر‌های جدید است که در شهر جدید پرند با همکاری شهرداری تهران این مهم در دستور کار قرار گرفته و امید است به زودی عملیات اجرایی آن آغاز شود.

 طاهرخانی ادامه داد: امیدواریم شبکه حمل و نقل ریلی شهرجدید بهارستان اصفهان زودتر به بهره‌برداری برسد. ساخت شبکه ریلی شهر جدید گل‌بهارمشهد نیز چندین سال است که آغاز شده و ایجاد زمینه لازم برای سرعت‌دهی به طرح حمل و نقلی آن در حال انجام است.

شبکه فاضلاب نیز یکی از کمبود‌های اساسی عالی‌شهر

او درباره اجرای شبکه حمل و نقل ریلی برای مسیر شهر جدید عالی‌شهر هم گفت: ایجاد زیرساخت برای مترو بسیار پرهزینه و کاری دشوار است و باید منتظر ماند تا مطالعات مربوط به استعلام‌های بوشهر در حوزه ریل مشخص شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید افزود: شبکه فاضلاب نیز یکی از کمبود‌های اساسی عالی‌شهر است که در مذاکره با استاندار بوشهر او، اجرای این شبکه را از اولویت‌های استان عنوان کرد.

طاهرخانی در خصوص شهر جدید سیراف نیز بیان کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته این شهرجدید به «نایبند» تغییر نام می‌دهد و با توجه به شرایط خاصی که برای احداث سکونتگاه در عسلویه وجود دارد ایجاد این شهر جدید به عنوان اولویت در دستور کار قرار گرفته است.

ساخت ۱۱ شهر جدید در دستور کار  است

او عنوان کرد:  ساخت ۱۱ شهر جدید در دستور کار قرار گرفته که  یکی از آن‌ها با نام تیس در چابهار آغاز شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: استقرار پارک علم و فناوری در پردیس به عنوان کارخانه نوآوری و تبدیل شهر جدید صدرا به یک قطب درمانی از طریق ساخت چندین بیمارستان و دانشگاه نیز در حال انجام است همچنین استقرار کارخانه نوآوری در دیگر شهر‌های جدید نیز در دستور کار است تا اشتغال خلاق در این شهرها توسعه یابد.

طاهرخانی درباره ساخت مسکن ملی نیز گفت: تامین مصالح در برخی از شهر‌های جدید به دلیل کمبود سیمان مشکلاتی ایجاد شده که در استان بوشهر نیز این امر از طریق شورای مسکن استان بررسی می‌شود.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.