بهره مندی بیش از یک هزار و ۳۰۰ روستای کردستان از نعمت گاز

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت:تعداد روستا‌های گازدار استان کردستان به یک هزار و ۳۵۵ روستا ارتقا یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،احمد فعله‌گری مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: از ابتدای طرح گازرسانی به روستا‌ها (سال ۱۳۸۰) تاکنون هفت هزار کیلومتر شبکه گاز روستایی در استان اجرا شده  است.

او با بیان اینکه تاکنون در مجموع ۱۱ هزار و ۴۰۰ کیلومتر شبکه گاز در بخش شهری و روستایی استان اجرا شده است، افزود: در مجموع تا پایان سال آینده، تعداد روستا‌های بهره‌مند از گاز طبیعی در کردستان به یک هزار و ۵۶۰ روستا خواهد رسید.

فعله گری به گازرسانی به ۵۷ روستای استان در طول سال جاری اشاره کرد و افزود: در حال حاضر عملیات گازرسانی به ۸۷ روستا در حال اجرا است که برای این کار بیش از ۹۰۰ کیلومتر شبکه گذاری باید انجام شود.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با بیان اینکه هزینه گازرسانی به هر اشتراک روستایی بیش از ۲۰ میلیون تومان است، گفت: سخت‌گذر و کوهستانی بودن اغلب نقاط استان، کار گازرسانی را سخت کرده است، اما با قدرت این کار ادامه می‌یابد.

فعله‌گری بیان کرد: تاکنون ۵۵۵ هزار اشتراک پذیری در استان صورت گرفته که از این تعداد ۴۰۶ هزار و ۹۱۸ اشتراک در بخش شهری و ۱۴۸ هزار و ۸۲ اشتراک هم در بخش روستایی است.

گفتنی است؛۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۳ درصد جمعیت روستایی در کردستان از گاز طبیعی بهره‌مند بوده و در حال حاضر ۵۵۵ هزار مشترک در بخش‌های مختلف خانگی، عمومی، تجاری، اداری و صنعتی از خدمات شرکت گاز برخوردار هستند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.