۸۷ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان اصفهان اینترنت دارند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان گفت: ۸۷ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان اصفهان دسترسی به اینترنت پرسرعت دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، جعفر مطلب زاده مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان خدمات دولت برای توسعه روستا‌ها از جمله دسترسی آن‌ها به اینترنت را مطلوب توصیف کرد و اظهار داشت: ۱۲۳ روستا از مجموع ۹۳۵ روستای بالای ۲۰ خانوار این استان به اینترنت دسترسی ندارند که برای آن‌ها تدابیری اندیشیده شده است.

او ادامه داد: ۷۸ مدرسه روستایی استان در نقاط کور و بدون سیگنال برای استفاده از اینترنت وجود دارد که پیگیری‌های لازم برای رساندن سیگنال اینترنتی به این نقاط در حال انجام است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان با اشاره به اینکه مکاتبه لازم با وزارت ارتباطات برای اتصال اینترنت روستا‌ها انجام شد، خاطرنشان کرد: برنامه‌های توسعه اینترنت به صورت معمول انجام می‌شود و هنگامی که توسعه اینترنت برای اپراتور‌ها منفعت نداشته باشد، دولت برای توسعه منطقه ورود پیدا می‌کند.

او اضافه کرد: یک هزار و ۴۰۰ مدرسه روستایی فعال استان به شبکه هوشمند سازی اینترنت ADSL و اپراتور‌های همراه اول، ایرانسل و‌های وب متصل شده است.

مطلب زاده یادآور شد: مشترکان شهری این استان به انواع شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت دسترسی دارند.

او بیان کرد: در زمان حاضر تعداد مشترکین اینترنت پهن باند استان ۶ میلیون و ۷۳۰ نفر است که از این تعداد ۸۱۳ هزار و ۲۴۴ نفر مشترکین اینترنت پهن باند ثابت و پنج میلیون و ۱۸۷ هزار و ۴۸۶ نفر مشترکین اینترنت پهن باند سیار هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان با بیان اینکه ضریب نفوذ اینترنت پهن باند استان ۱۱۲.۳۱ درصد است، اضافه کرد: از این میزان ۱۵.۲۲ درصد به اینترنت پهن باند ثابت و ۹۷.۰۹ درصد به اینترنت پهن باند سیار اختصاص دارد.

استان افزون بر پنج میلیون نفری اصفهان دارای ۱۰۸ شهر و یکهزار و ۹۳۴ روستا و آبادی با جمعیت نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر است.

نزدیک به ۹۰۰ روستای استان اصفهان بیش از ۲۰ خانوار دارد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار