فعالیت سه هزار تعاونی در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تاکنون چهار هزار و ۷۰۰ تعاونی در استان به ثبت رسیده است گفت: از این تعداد سه هزار تعاونی فعال و مابقی غیرفعال هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید حفیظ‌الله فاضلی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری تعهد امسال این استان در حوزه تاسیس تعاونی‌ها را ۳۵ مورد اعلام کرد و اظهار داشت: از این تعداد تاکنون ۳۰ تعاونی در استان فعال شده است.

او افزود: تعاونی‌های جدید در بخش‌های کشاورزی، خدمات و صنعت برای حدود دو هزار نفر در استان اشتغالزایی کرده است.


بیشتر بخوانید


فاضلی با بیان اینکه تاکنون چهار هزار و ۷۰۰ تعاونی در استان به ثبت رسیده است اضافه کرد از این تعداد سه هزار تعاونی فعال و مابقی غیرفعال است.

او ادامه داد: تعاونی‌های فعال استان حدود ۸۰ هزار نفر عضو دارند و برای ۳۵ هزار نفر در استان اشتغالزایی کرده اند.

فاضلی با بیان اینکه تشکیل تعاونی در استان نسبت به میانگین کشوری در وضعیت بهتری قرار دارد گفت: برای تعاونی‌ها سهم ۲۵ درصدی در اقتصاد کشور هدفگذاری شده است که در کشور محقق نشده و در حالی که استان از شرایط بهتری در این حوزه برخوردار است، اما همچنان برای رسیدن به این هدف فاصله دارد.

او، تقویت فرهنگ تعاون و مشارکت در کار جمعی را از ضرورت‌های حوزه اشتغال استان عنوان کرد و افزود: برای رسیدن به اهداف حوزه تعاون و بهره‌گیری از ظرفیت‌های این بخش باید بیش از پیش فرهنگسازی شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.