در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اسکان موقت ۴۰ مسافر در راه مانده توسط نیرو‌های راهداری/ ۳۸۰ راه روستایی مسدود است

یک مقام مسئول در سازمان راهداری گفت: با توجه به بارش برف و کولاک در شهر‌های شمالی و غربی ۴۰ مسافر که تجهیزات ایمنی کافی نداشتند، توسط راهداران اسکان موقت داده شدند.

فرهاد مهریاری معاون دفتر توسعه ایمنی و حریم راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه هزار و ۷۵۰ نفر نیروی راهدار با استفاده از ماشین آلات اقدام به بازگشایی کردند و در خط مقدم انجام عملیات برف روبی کردند،گفت: با همکاری نیرو‌های راهدار و ماشین‌آلات و برف ۳۴۰۰۰ کیلومتر باند به صورت رفت و برگشت برف‌روبی و بازگشایی شدند بعد از بازگشایی نیرو‌های راهدار اقدام به نمک پاشی شن پاشی کردند.

مهریاری بیان کرد: در این ایام بیش از ۲۵۰۰ تن شن و نمک در راه‌های مسدود شده پاشیده شده است.

او با اشاره به اینکه ریزش‌های مقطعی هم در برخی از محور‌ها داشته ایم، گفت:در ۷ مقطع ریزش برف وسنگ ریزه داشتیم که این محور‌ها عبارت است از هراز، چالوس و برخی از محور‌های استان گیلان و جاده قدیم هم ریزش‌های مقطعی از جمله سنگ و برف و کولاک داشتیم.

مهریاری تصریح کرد: همچنین در برخی از محور‌های استان‌های آذربایجان غربی  وشرقی محور‌های قدیم هم ریزش شن و ماسه مقطعی داشتم که با کمک نیرو‌های راهدار جاده ها بازگشایی شدند.

معاون دفتر توسعه ایمنی و حریم راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تاکید کرد:نیرو‌های راهداری به سرعت نسبت به بازگشایی توسط ماشین آلات اقدام و راه‌های مسدود شده را به سرعت بازگشایی کردند.

مهریاری با اشاره به اینکه انسداد‌های موقتی هم بدلیل خرابی هوا و برف و کولاک داشتیم که در این بین هم کمک رسانی به رانندگان و مسافران در راه مانده هم کردیم، افزود: برخی از محور‌ها رانندگان وسایل نقلیه به دلیل نداشتن تجهیزات از جمله زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی درگیر برف و کولاک بودند را نجات دادیم با کمک عوامل راهداری و اورژانس حدود ۴۰ مسافر که در راه مانده بودند را اسکان موقت چند ساعت دادیم.

مهریاری بیان کرد: در این چند روز یک هزار باب راهدارخانه در حالت آماده‌باش بودند و اقدام به بازگشایی و کمک رسانی به رانندگان و مسافران کردند.

معاون دفتر توسعه ایمنی و حریم راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: در این محور‌ها خوشبختانه تصادف شدیدی نداشتیم و تنها چند تصادف جزئی بود که پلیس راهور در حال بررسی آن‌ها است.

او اضافه کرد: هم اکنون با توجه به کاهش شدت بارش‌ها در شمال غرب و شرق و شمال کشور این سامانه بارشی از این استان‌ها در خارج شدن است و تا ساعت ۹ شب استان‌های غرب مازندران، شمال سمنان، گلستان و قسمتی از خراسان شمالی درگیر بارش برف و کولاک خواهد بود.

معاون دفتر توسعه ایمنی و حریم راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: امشب از ساعت ۹ باز هم کاهش شدت دما همراه با وزش باد در این محور را خواهیم داشت بنابراین رانندگان و مسافران از انجام سفر‌های غیرضروری اجتناب کنند و در صورت انجام سفر به همراه با تجهیزات مناسب وسایل گرمایشی و زنجیره چرخ وارد جاده شوند.

مهریاری تاکید کرد: مسافران حتماً پیش از ورود به جاده از باز بودن مسیر با استفاده از سامانه ۱۴۱ و کسب اطلاعات کنند چراکه فردا هم دوباره سامانه بارشی وارد کشور خواهد شد که زمینه‌ساز کاهش شدید دمای هوا خواهد شد.

مهریاری توضیح داد: حدود ۳۸۰ محور روستایی کشور هم اکنون مسدود است که بعد از فروکش کردن بارش برف نیرو‌های راهداری اقدام به بازگشایی آن‌ها خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: راهداری ، برف و کولاک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار