امام جمعه شیراز:

آمریکایی‌ها بدانند دوره جنگ نرم تمام شده است

امام جمعه شیراز گفت: همانطور که به برکت رزمندگان آمریکایی‌ها متوجه شده‌اند که باید چشم طمع خود را به روی مرز‌های ایران ببندند از این رو همه آمریکایی‌ها باید بدانند که دوره جنگ نرم نیز تمام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز، ضمن دعوت مردم به تقوا و خداترسی، ترک گناهان و محرمات، گفت: امیدواریم همه ما بتوانیم آنچه وظیفه شرعی و دینی است به‌خوبی انجام دهیم و در پیشگاه خداوند روز قیامت سرافکنده نباشیم.

او با اشاره به موضوع هدایت به صراط مستقیم، اضافه کرد: در خطبه گذشته بیان شد که ما هرروز از خداوند حداقل ده مرتبه درخواست می‌کنیم که خداوندا ما را به راه راست هدایت کن، خدای متعال برای هدایت راه راست قرآن کریم را فرستاده است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: بهتر و کامل‌تر از قرآن کریم کتابی وجود ندارد، اینکه خیال می‌کنیم دیگران موضوع بهتری گفته‌اند اشتباه فکر می‌کنیم، بدون عترت ممکن است در فهم قرآن به‌اشتباه بیفتیم، از این‌ رو صراط مستقیم صراط قرآن و اهل‌بیت (ع) است اگر این مسیر را برویم قطعاً به مشکل برنمی‌خوریم.

خطیب نماز جمعه شیراز همچنین بابیان اینکه این ایام به حضرت صدیقه طاهره (س) متعلق دارد، عنوان کرد: ایام شهادت حضرت را پشت سر گذاشته‌ایم و به استقبال سالروز ولادت حضرت زهرا (س) می‌رویم، ازاین‌رو نباید از خطبه فدکیه حضرت (س) به‌آسانی رد شویم که چگونه قرآن کریم را معرفی کرده است، حضرت برای قرآن کریم یازده صفت ذکر کرده است.

آیت الله دژکام بیان کرد: حضرت زهرا (س) می‌فرماید، مردم اگر پیامبر (ص) رفته است در بین شما یک راهنمای بزرگ گذاشته است که آن قرآن کریم است، اما متأسفانه گاهی می‌بینیم که در مجالسی که به نام قرآن برگزار می‌شود هنگام گرفتن قرآن کریم ادب گرفتن آن را بلد نیست.

او افزود: اگر جایگاه قرآن را فراموش کنیم ضرر خواهیم کرد، قرآن کریم کتاب ناطق خداوند است و باید به آن احترام بگذاریم، باید به قرآن کریم احترام ویژه بگذاریم که اگر این کار را انجام ندهیم برکت از زندگی‌ها خواهد رفت.

آیت الله دژکام به ویژگی‌های قرآن کریم اشاره کرد و گفت: قرآن کریم به ما بصیرت می‌دهد، ظاهر قرآن کریم روشن و واضح است، ارتباط‌گیری با قرآن کریم راحت و آسان است، حضرت زهرا (س) می‌فرماید، اگر کسی از قرآن کریم پیروی کند، نتیجه آن این است که مورد غبطه قرار می‌گیرم به این معنا که همه در دنیا بیان می‌کنند که‌ای کاش ما نیز همانند این فرد می‌شدیم و در آخرت نیز همین‌گونه بیان خواهند کرد، چرا ایران این‌گونه نیست که همه بگویند که ما چرا مانند ایرانی‌ها نیستیم، چرا عده‌ای به دنبال اروپایی بودن هستند.

او ادامه داد: آزموده را آزمودن خطا است، چیزی در حدود ۱۰۰ سال دنبال اروپایی‌ها دویدیم، اما چیزی ندیدیم، عزت و عظمت ما در گروه قرآن کریم است، باید قرآن را بفهمیم و علم کنیم اگر این کار را انجام دهیم همه دنیا خواهند گفت ای‌کاش ما همانند ایرانی‌ها بودیم.

نماینده ولی فقیه در فارس بیان کرد: باید وظایف فردی خود به‌خوبی انجام دهیم، باید فرزندان خود را به قرائت قرآن کریم دعوت کنیم تا در مسیر اهل‌بیت (ع) قدم بردارند، انقلاب کرده‌ایم تا قرآن را در برنامه‌ریزی حکومتی و اجتماعی بیاوریم، ازاین‌رو قرآن باید در برنامه‌ریزی اجتماعی و سیاسی و حکومتی وارد کنیم.

او با ابراز گلایه‌مندی از نویسندگان برنامه‌وبودجه کشور، عنوان کرد: ضمن احترام به همه برنامه ریزان در کشور، بزرگانی که در برنامه بودجه زحمت می‌کشند و برنامه می‌نویسند، برای قرآن چه کرده‌اند، اینکه در ارتباط با قرآن هیچ کاری انجام‌نشده زشت است، اگر اکنون عدد حمایت از برنامه‌های قرآنی در به وجه به‌اندازه ۸ سال گذشته باشد، یعنی با تورمی که است مقداری بسیاری کم شده است، اما اگر بفهمیم که یک‌دهم بودجه سال ۹۲ در سال ۹۹ برای قرآن هزینه کرده‌ایم به نظر توجه قرآن چه قدر است، آیا این کار درست است، بزرگان مجلس باید به این کار نظارت داشته باشند.

او بیان کرد: نمایندگان را به مجلس می‌فرستیم تا برای مسائل وقت بگذارند، توقع ما از مجلسیان این است که بودجه‌ای که به صحن می‌آید بر روی آن دقت کنند، چراکه در قبال آن مسئول هستند، نباید قرآن غریب واقع شود، مسئولان دولتی و مجلسی باید همه تلاش‌های خود را در این زمینه انجام دهند، شورای گسترش فرهنگ قرآنی نیز باید فعال شود.

امام جمعه شیراز به وظیفه خود در رعایت بهداشت اشاره کرد و افزود: با توجه به بیماری که وجود دارد باید مراعات دستورالعمل‌های بهداشتی را انجام دهیم، نباید سهل انگاری در این برهه از زمان صورت گیرد، اگر موجب شویم که دیگری مبتلا شود مسئولیت داریم، از این رو باید هرچه می‌توانیم انجام دهیم.

خطیب جمعه شیراز تصریح کرد: شیراز در روزی که شهید حاج قاسم سلیمانی درخواست کرد که جوانان برای کمک بیایند شیرازی‌ها به خوبی لبیک گفتند، همچنین در عرصه سلامت نیز اینگونه هستند و به خوبی دستورالعمل‌ها را رعایت کرده اند.

او عنوان کرد: برای پیشگیری علاوه بر اصول بهداشتی برای دستیابی به واکسن نیز باید تلاش شود، البته هم تلاش در داخل بوده و هم برای خرید واکسن مطمئن از بیرون، همانگونه که مقام معظم رهبری نیز فرمودند اگر جایی در دنیا احتمال داشته باشد که نمی‌خواهند ایرانی‌ها را نابود کنند اشکال ندارد، برای واکسن تلاش کنید.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: همانطور که به برکت رزمندگان آمریکای‌ها متوجه شده اند که باید چشم طمع خود را به روی مرز‌های ایران ببندند از این رو همه آمریکایی‌ها باید بفهمند که دوره جنگ نرم نیز تمام شده است.

او افزود: اینکه کشتی‌های نفتی از جلو چشمان دشمنان به آن سوی دنیا می‌رود نشان از این دارد که دوره ابر قدرتی آمریکا تمام شده است، اما برخی یک عشقی از قدیم به آمریکا داشته اند، به همین دلیل شکست آمریکا باورشان نمی‌شود، البته به مرور خواهند فهمید که ایستادگی ملت ایران به خوبی جواب داد.

تولیت آستان مقدس شاهچراغ (ع) به موضوع بورس نیز اشاره کرد و گفت: یک حرکتی برای راه انداختن بازار بورس در طول ۱۰ الی ۱۵ سال به راه افتاد که تقویت شد، اصل معامله بورس از نظر شرعی جایز است، مگر اینکه شرکتی که سهام آن عرضه می‌شود در آمد آن حرام باشد، اما اگر شرکتی وجود دارد که پول حرام در آن نیست اشکال ندارد.

او افزود: اینکه دولت ضمانتی بدهد و به آن عمل نکند، از نظر شرعی درست نیست، اینکه به شکلی بیان کنند که وارد بورس شوید، و قیمت سهمی که بیان کردند کمتر از آن شود که خود می‌فروشد، درحالی که قیمت‌ها افزایش یافته است، معلوم می‌شود که یک جایی مشکل دارد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: اینکه رئیس بورس بیان کرد در جای دیگری تصمیم گرفته می‌شود درست نیست معامله باید همه ابعاد آن واضح باشد، این مشکل را که برخی از سیاست گذاران به وجود آورده اند باید آن را اصلاح کنند چراکه هزینه زندگی بسیاری از مردم رفته است. آن شخصی که به مردم اطمینان داده نمی‌تواند بگوید به من ارتباطی ندارد، امیدواریم با نظارت قوه قضاییه آن را برطرف کند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار