ایران انقلابی بزرگ‌ترین چالش آمریکا است/بازگشت به برجام بدون رفع فوری تحریم‌ها بی‌معناست

امام جمعه تبریز گفت:ایران انقلابی بزرگ‌ترین چالش آمریکا است چراکه این ایران، ایرانی است که بعد از سه سال فشار بی‌سابقه ایستاده و تبدیل به ابر قدرت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز که با رعایت ضوابط بهداشتی در مصلای اعظم امام خمینی (ره) برگزار شدگفت: ترامپ رفت، اما آقای بایدن چالش‌هایی در چهار سال آینده دارد به طوریکه اول بهمن انتخابات ریاست جمهوری نتیجه داد و بایدن رسما رئیس جمهور آمریکا شد.

او به چالش‌های پیشرو بایدن اشاره کرد و گفت: ناتوانی جسمی بایدن، رقابت‌های درون حزبی آمریکا، اختلالات ذاتی در ساختار‌ها و نهادها، حرکت سریع جامعه در آمریکا به سوی دو قطب، اوج‌گیری تجزیه طلبی در آمریکا، همه گیری کرونا و میراث افتضاح مدیریتی، وضعیت رو به افول آمریکا در سطح جهان و چالش مهم یا ابر چالشی به نام ایران چالش‌های بایدن هستند.

او تصریح کرد: ایران انقلابی بزرگ‌ترین چالش آمریکا است چرا که این ایران، ایرانی است که بعد از سه سال فشار بی‌سابقه ایستاده و تبدیل به ابر قدرت شده است.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: البته حماقت ترامپ در ترور حاج قاسم و بدعهدی‌های آمریکل دیوار بلند بی‌اعتمادی به آمریکا را بلندتر و قطورتر کرده است.

بازگشت به برجام بدون رفع فوری تحریم‌ها بی‌معناست

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم خاطرنشان کرد: با خروج گستاخانه آمریکا و بدعهدی اروپایی‌ها مکار هر گونه ادعای بازگشت به برجام بدون رفع فوری تحریم‌های ادعای دروغین و گزافی بیش نیست از این رو اول باید تحریم‌ها برداشته شود.

او متذکر شد: تقویت جبهه جهانی مقاومت و سرعت زوال صهیونیست و ارتجاع منطقه از دیگر موضوعات آقای بایدن است.

هجمه آمریکایی‌ها به ستاد اجرایی فرمان امام نشان از موفقیت آن دارد

او در ادامه به تحریم ستاد اجرای فرمان امام (ره) و آستان قدس رضوی توسط آمریکا اشاره کرد و گفت: انصافا ما باید از این موفقیت‌هایی که ستاد فرمان در واکسن کرونا داشت تشکر کنیم چراکه فعالیت این نهاد خدمتگزار موجب عصبانیت سردمداران ایالت متحده شده است.

او  افزود: موسسه دانش بنیان برکت و دکتر مخبر در امر تولید دارو‌های استراتژیک سلامت محور و تست واکسن کرونا تحریم شدند از این رو بنده هفته پیش حضوری به دفتر آقای مخبر رفته و از طرف مردم آذربایجان تشکر کرد.

معیشت پایدار در گروی امنیت پایدار است

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه از دو هفته گذشته رزمایش‌های متفاوتی در بین نیرو‌های مسلح در حال برگزاری است توضیح داد: بزرگترین رزمایش پهپادی رعد، رونمایی از شهر موشکی در حاشیه خلیج فارس، رونمایی از ناوبندر راهبردی مکران، رزمایش دریایی اقتدار ۹۹ و تولدی دیگر برای بازدارندگی موشکی ایران ک رزمایش نیروی زمینی ارتش جزو این فعالیت‌ها بود.

آل هاشم متذکر شد: نوع رزمایش، تمرکز رزمایش ها، آثار راهبردی بلند مدت در بازدارندگی فعال و خروج ازسمت راهبردی به سمت واکنش راهبردی با گذشت سه سال از فشار حداکثری و جنگ جهانی ترکیبی علیه خود و با تحریم زیرساخت‌های دفاعی جزو دستاورد‌های این رزمایش است.

اوابراز داشت: پیام رزمایش برخلاف جیب جاهلانه و دوگانه سازانه دشمن طلبان در راستای تامین معیشت و زندگی آرام برای مردم است چراکه کیست که نداند، معیشت پایدار در گروی امنیت پایدار بوده و با امنیت است که رونق اقتصادی و تولید موجب می‌شود و شکوفایی علمی ایجاد می‌شود.

او با تاکید بر اینکه انجام رزمایش مستلزم انجام هزینه بیشتر است، تصریح کرد:، ولی کسانی که فریب و یا بت عملیات فریبانه در صدد ایجاد ذهنیت منفی در شرایط سخت معیشی هستند هم به خوبی می‌دانند که اینگونه هزینه کرد‌ها از هزینه‌های سنگین جلوگیری می‌کند چراکه برای مثال اگر دشمن در صدد انفعال ما یک پالایشگاه را مورد هدف قرار دهد باید برای بازسازی آن چندین برابر هزینه کرد.

نماینده ولی فقیه در استان ابراز داشت: این نمایش قدرت علاوه بر ارعاب بخشی دشمن، یک اطمینان بخشی به دوستان هم هست و همچنین این رزمایش حاوی پیام دیگر از جمله آرایش و تست قدرت دفاعی نیرو‌های مسلح و رفع موانع احتمالی، دانش بنیانی تجهیزات و ترویج علم جهت دار و مبتکر پرور، وحدت اراتش و سپاه و بسیج است.

آل هاشم در ارائه مسائل فرهنگی شهر به چند کتب منتشر شده توسط نویسندگان و شاعران استان اشاره کرد و گفت: برای این عزیزان آرزوی موفقیت دارم.

او فرارسیدن هفته هوای پاک را مورد اشاره قرار داد و گفت: بحران محیط زیست نه تنها به کشور ما مربوط است بلکه در سراسر جهان است و اگر بخواهیم بحران نگوییم، ولی در واقع از یک چالش بزرگ نام برد از اینرو باید در مسائل زیست محیطی یک فرهنگ سازی کنیم تا مردم به اهمیت محیط زیست پی ببرند.

مسئولان با صداقت با مردم حرف بزنند

آل هاشم تاکید کرد: باید وزارت آموزش و پرورش به موضوعات اهمیت مرتع، جنگل، آب، هوا و خاک و دریا توجه کرده و به فرزندان ما آموزش دهند که در این میان رسانه ملی هم نقش مهمی دارد.

او به موضوعات اخیر از جمله استفاده از مازوت، قطعی برق، کمبود گاز اشاره کرد و گفت: مسوولان استان گفتند که در استان مشکلی نیست و یک موضوع سراسری است به همین منطور بنده همه را به صرفه جویی دعوت می‌کنم.

امام جمعه تبریز با درخواست از صدا و سیما برای برگزاری میزگردی با حضور مسئولان برق و گاز و آب گفت: باید این مسوولان بیایند و با صداقت بامردم حرف بزنند.

آل هاشم بیان داشت: موضوع گاز و گازکشی در بازار برابر قوانین میراث فرهنگی ممنوع است، ولی چرا باید تهیه نفت برلی بازاریان اینقدر دردسر داشته باشد.

او در ادامه به روز جهانی گمرک اشاره کرد و گفت: امید است افرادی که نقش مهم در گمرک دارند برای پیشرفت کشور تلاش کنند چراکه گمرک مرزبان اقتصادی کشور است و نقش مهم در اجرای سیاست و خط مشی در سطح ملی و فرا ملی دارد.

او در بخش خطبه‌های عبادی نماز جمعه با بیان اینکه تقوا کلید فراق و رستگاری است گفت: تقوا ذات و توشه قیامت و سبب رشد و کمال و ایجاد کننده شناخت و تقرب هرچه بیشتر به درگاه الهی و بهترین دژ وحصار در مقابل وسوسه‌های شیطانی است و قطعا بدون تقوا امنیتی وجود نخواهد داشت.

خطیب نماز جمعه تبریزبا اشاره به وفات حضرت ام‌البنین و روز مادران و همسران شهدا اظهار داشت: این بانو نقش موثر در تربیت شیرمردان واقعه کربلا داشت و ذوب در ولایت بود از این رو در این روز از مادران شهدا تجلیل به عمل می‌آید چرا که طبق فرموده رهبری وقتی از مادر یک شهید پرسیدم که چرا گریه نمی‌کنی، او گفت که می‌ترسیم گریه کنیم و دشمنان نظام شاد بشوند.

آل هاشم با اشاره بر سالگرد شهادت نواب صفوی گفت: این شهید اولین جرقه انقلاب را دل امام و انقلابیون روشن کرد و اگر آن شهید الان زنده بود با تمام وجود برای اعتلای انقلاب تلاش می‌کرد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: امام جمعه ، تحریم ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار