عربستان مدعی سرنگونی ۲ پهپاد یمنی شد

عربستان سعودی مدعی شد دو پهپاد متعلق به انصارالله را که در حال حرکت به سوی این کشور بودند، سرنگون کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آرتی عربی، ائتلاف سعودی به فرماندهی عربستان سعودی امروز (جمعه) مدعی خنثی کردن دو عملیات از سوی انصارالله یمن شد.

شبکه «الاخباریه» عربستان مدعی شد: نیرو‌های ائتلاف سعودی دو پهپاد و یک قایق بمب گذاری شده را در جنوب دریای سرخ  را که انصارالله یمن به سوی این کشور فرستاده بوده است، سرنگون کردند.

در همین حال، خبرنگار شبکه یمنی المسیره اعلام کرد که از صبح امروز تاکنون جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی چهار حمله هوایی به سه منطقه از استان صعده داشته اند.

حملات ائتلاف سعودی در شرایطی تداوم دارد که شورای وزیران عربستان سعودی روز چهارشنبه مدعی شد که این کشور به سمت دست یابی به امنیت و ثبات منطقه و حمایت از راه حل‌های سیاسی در یمن، سوریه و لیبی پیش می‌رود.

این شورا پس از برگزاری نشستی با ریاست «ملک سلمان بن عبد العزیز» پادشاه عربستان سعودی، در بیانیه‌ای بر ضرورت دست یابی به یک راه حل عادلانه و جامع نسبت به قضیه فلسطین بر طبق قطعنامه‌های بین‌المللی و صلح عربی و اهمیت از سرگیری مذاکرات دوجانبه برای تحقق صلح در منطقه تأکید کرد.

پیشتر خالد بن سلمان، معاون وزیر دفاع عربستان خالد بن سلمان در دیدار با مارتین گریفیث، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن مدعی شده بود عربستان به دنبال راه حل سیاسی فراگیر برای بحران یمن است. این مقام سعودی صرف نظر از جنایات کشورش در یمن مدعی شد از طریق راه حل سیاسی فراگیر ثبات و امنیت برای مردم یمن و منطقه تحقق می‌یابد.

آل سعود و امارات متحده عربی از سال ۲۰۱۵ تحت ائتلافی متجاوز اقدام به آغاز جنگ علیه یمن، فقیرترین کشور عربی کرده اند. این تجاوز تاکنون ده‌ها هزار کشته و میلیون‌ها آواره بر جای گذاشته است. در این میان، جنبش مردمی انصارالله یمن تنها گروهی است که موفق شده است در مقابل تجاوزگری‌های رژیم سعودی مقاومت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار