واکنش پژوهشگاه فرهنگ واندیشه اسلامی به سِمَت علمی فرد هتاک به رئیس جمهور

پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در اطلاعیه ای اعلام کرد:فرد هتاک به رئیس جمهور ارتباطی با پژوهشگاه فرهنگ واندیشه اسلامی ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، با صدور اطلاعیه‌ای  ضمن تقبیح هتاکی یک روحانی در یک برنامه تلویزیونی به رئیس جمهوری، انتساب این فرد هتاک را به پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تکذیب کرد.

در این اطلاعیه آمده است:"متاسفانه در اقدامی غیر حرفه‌ای و به اشتباه، نسبت به سِمَت علمی نامبرده، جعل عنوان صورت گرفته است و ایشان عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی معرفی شده، در حالی که هیچ گونه رابطه استخدامی با این مجموعه ندارد".


 پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی که خود سال‌ها پایگاه رسمی برگزاری جلسات نقد و نظر علمی و محل تضارب آراء، به صورت اصولی و اخلاق مدارانه بوده است، ضمن ناشایست شمردن این اقدام خارج از دایره نقد عالمانه، با ارسال نامه‌ای رسمی از شبکه چهار سیما و سایر رسانه ها، حذف و اصلاح مطلب فوق را در تبیین عدم ارتباط فرد مذکور با این مجموعه علمی ارزشمند، مطالبه نموده است.

حجت الاسلام والمسلمین "علی اکبر رشاد" رئیس و موسس این پژوهشگاه  در واکنش به توهین اخیر به رئیس جمهوری با تاکید بر ضرورت حفظ حریم مقامات کشور گفت: انتقاد کردن حق هر کسی است، اما کسی حق افترا زدن به دیگری را ندارد و انتقاد را نباید با انتقام خلط کرد.

او افزود: افترا غیر از انتقاد است، انتقاد حق هر کسی است، اما هیچکس حق افترا بستن به غیر را ندارد حتی اگر طرف انتقاد منتقد کافر و منافق باشد، شرعا افترا بستن به اهل کفر و اصحاب نفاق هم حرام است.


رشاد ادامه داد: نباید انتقاد با انتقام خلط شود، و نقد، با نفی، ماهیتا و غایتا متفاوت است، غرض از نقد و انتقاد، اصلاح و نهی از منکر است.


او تصریح کرد: رعایت حریم مقامات و مسئولان نظام مورد تاکید جدی رهبر معظم انقلاب دام ظله است و باید به جد هم رعایت شود، البته این بدان معنا نیست که مسئولان هر کاری بکنند از مصونیت بی حد و حصر برخوردارند؛ما طلبه‌ها بیش از سایر اقشار باید پایبند منطق و اخلاق نقد و امر به معروف و نهی از منکر باشیم، طرح مطالب ناصواب و به شیوه ناصواب‌تر قبیح مضاعف است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار