کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و افزایش آمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته یک خانم ۷۳ ساله بندرعباسی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، فاطمه نوروزیان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با فوت یک خانم ۷۳ ساله بندرعباسی طی ۲۴ ساعت گذشته جمع کل جانباختگان ناشی از کرونا در استان هرمزگان به ۹۸۸ نفر رسید.

نوروزیان افزود: اکنون از ۱۱۶ بیمار تحت مداوا در بیمارستان‌های استان، ۳۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۱۷ نفر از آنان وخیم است.

او گفت: ۱۰۶۶ بیمار مبتلا به کرونا نیز در قرنطینه خانگی هستند.


بیشتر بخوانید


سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در سطح استان افزود: طی هفته گذشته تعداد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی  ۱۵ درصد، تعداد موارد مثبت ۳ درصد و تعداد بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه هم ۷ درصد نسبت به دو هفته پیش افزایش یافت.

نوروزیان گفت: ورود مسافران و گردشگران به استان و برگزاری دورهمی‌های خانوادگی و مراسم‌های مختلف نگران کننده است و در صورت رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی موج جدیدی از شیوع کرونا در استان آغاز می‌شود و وضعیت استان از آبی به قرمز تبدیل خواهد شد.

او افزود: واحد‌های صنفی باید شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند و در غیر این صورت واحد‌های متخلف پلمب می‌شوند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.