هفته ملی مبارزه با سرطان؛

ده نکته کلیدی برای پیشگیری از سرطان / تنش و اضطراب را جدی بگیرید

فعالیت بدنی منظم، کنترل وزن و تغذیه سالم عوامل مهم پیشگیری از ابتلا به سرطان محسوب می‌شود.

شهاب مستوفی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گفت: افراد برای  پیشگیری از سرطان باید فعالیت بدنی منظم، کنترل وزن و تغذیه سالم  داشته باشند و خود را در برابر عفونت‌ها محافظت کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: محافظت ازپوست، رعایت اصول ایمنی در منزل و محیط کار و  مراجعه ی منظم  به پزشک  از جمله راه‌های پیشگیری از ابتلا به سرطان است.

مستوفی با اشاره به این که افراد باید هر هفته ۳ مرتبه و هر بار ۳۰ تا ۴۵ دقیقه ورزش کنند به نحوی که ضربان قلب آن‌ها افزایش یابد گفت:  افزایش وزن در بزرگسالی با افزایش خطر سرطان مرتبط است.

او افزود: استفاده از غذای کم چرب، مصرف پنج وعده سبزی و میوه در روز، پرهیز از مصرف فست فودها، کاهش مصرف نمک و شکر منجر به ایمنی در مقابل بیماری سرطان خواهد شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: افراد باید در صورت تماس طولانی مدت با تابش آفتاب از کرم ضدآفتاب، کلاه آفتاب‌گیر، عینک آفتابی استفاده کنند.

مستوفی افزود: افراد برای جلوگیری از سرطان  باید تا آن جا که می‌توانند از تنش و اضطراب پرهیز کنند؛ زیرا اضطراب، سیستم دفاعی بدن را ضعیف می‌کند.

او گفت: بهتر است  مردم  آلاینده‌های سرطان زا را بشناسند و از خود محافظت کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز در پایان گفت: حتی توصیه می‌شود کسانی که سیگاری نیستند هم  از نشستن در جا‌هایی که افراد دیگر سیگار می‌کشند، خودداری کنند.

انتهای پیام / ر. ن

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.