افتتاح مرکز رشد نوآوری و آموزش صنایع دستی خلاق در دهه فجر امسال

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از افتتاح مرکز رشد نوآوری و آموزش صنایع دستی خلاق در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل در بازدید دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل از پروژه‌های میراث‌فرهنگی اردبیل گفت: در دو سال گذشته دو شهر عنبران و اصلاندوز را شهر ملی صنایع‌دستی ثبت کردیم که این اقدام برای نخستین بار در تاریخ استان انجام شد.

او از احیای رشته‌های فراموش‌شده و در حال فراموشی صنایع‌دستی خبر داد و افزود: در همین راستا چندین رشته فراموش شده در این زمینه احیا شده و مرکز رشد نوآوری و آموزش صنایع‌دستی خلاق در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در مورد اقدامات انجام شده در مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی بیان کرد: تمام توان مجموعه میراث‌فرهنگی را برای تسریع در توسعه و بازسازی حریم مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی به کار گرفته‌ایم.

فلاحی ادامه داد: در بعد فرهنگی نیز با الگوگیری از برترین موزه‌های جهانی تلاش داریم تا به شایسته‌ترین وجه ممکن شان و جایگاه این مجموعه را به بازدیدکنندگان اطلاع‌رسانی کنیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.