سرشماری زمستانی پرندگان مهاجر در استان مرکزی

همزمان با سرشماری جهانی و کشوری سرشماری زمستانی پرندگان مهاجر در استان مرکزی هم آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  مهدی مصطفوی معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: همزمان با برنامه جهانی و کشوری سرشماری پرندگان آبزی و کنارآبزی، در استان مرکزی هم هم سرشماری با هدف جمع‌آوری اطلاعات و آگاهی از وضعیت جمعیت این پرندگان انجام می‌شود.

مصطفوی افزود: کارشناسان اداره نظارت بر امور حیات وحش و ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌ها با همراهی یگان حفاظت محیط زیست و جمعی از علاقمندان حفظ حیات وحش استان در تالاب‌ها، آبگیر‌ها و زیستگاه‌های زمستان گذرانی پرندگان مهاجر، سرشماری را اجرا می‌کنند.

او اضافه کرد: علیرغم شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان، مشاهدات و آمار‌های اولیه نشانگر افزایش قابل ملاحظه تعداد و جمعیت گونه‌های مهاجر است.

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: نتایج سرشماری در پایان در قالب فرم‌های مربوطه تهیه و در اختیار دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست و همچنین علاقمندان حیات وحش قرار خواهد گرفت.

او باتاکید بر اینکه هرگونه شکار و صید پرندگان مهاجر ممنوع بوده و ماموران یگان حفاظت محیط زیست به طور مستمر حال گشت‌زنی هستند و با شکارچیان متخلف برخورد خواهند کرد، از دوستداران حیات وحش خواست هرگونه تخلف را به شماره ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ گزارش دهند.

زیستگاه‌های تالابی استان مرکزی به دلیل برخورداری از شرایط و موقعیت مناسب در کشور هر ساله میزبان هزاران قطعه پرنده حمایت شده از جمله درنای خاکستری غاز خاکستری، فلامینگو، خروس کولی، خوتکا، عروس غاز، انواع اردک، فاخته است که برای زمستان گذرانی به استان مرکزی مهاجرت می‌کنند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.