مردم رعایت نکنند نوروز خوبی نخواهیم داشت

مردم مازندران اگر شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نکنند نوروز خوبی را پیش رو نخواهیم داشت.

دکتر پارسایی مدیر گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفت و گو با خبرنگارگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت:چون بهمن و اسفند ماه‌های پر تردد و پر کاری است اگر مردم شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نکرده نوروز خوبی را از لحاظ شیوع کرونا در استان نخواهیم داشت و مردم زیادی عزادار خواهند شد.

او افزود:خوشبختانه وضعیت مازندران در در هفته اخیر به خاطر همکاری بسیار خوب مردم و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی کمی بهتر شده، ولی این موضوع نباید موجب غفلت شود.

دکتر پارسایی با بیان اینکه موارد بستری های کرونا در مازندران ۱۰ درصد کمتر شده اما همچنان در کشور بالاترین میزان بستری و بالاترین مرگ و میر را در استان داریم.

بیشتر بخوانید:

او افزود: اگر میزان رعایت شیوه نامه کمتر شده و  دورهمی‌ها بیشتر شود میزان بستری و مرگ و میر‌های استان هم بیشتر خواهد شد.

دکتر پارسایی با بیان اینکه یه سری افراد مانند مادران باردار، افراد سالمند، دیابتی و افراد با فشار خون در معرض خطر هستند، گفت:عدم رعایت شیوه نامه بدان معنا است که ما این افراد پر خطر را مجبور به بستری شدن در بیمارستان می‌کنیم.

او افزود:افراد از وقتی که امسال شیوه نامه‌ها را رعایت کرده و از ماسک استفاده کردند موارد آنفولانزا و سرماخوردگی هم بسیار کم شد.

مدیر گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: افراد باید تا نود درصد از ماسک استفاده کنند تا برای کرونا موثر واقع شود.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.