مشاهده یک قلاده سیاهگوش در زیستگاه‌های آوج

محیط بانان یگان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آوج در گشت و کنترل و پایش مناطق آزاد، یک قلاده سیاهگوش را مشاهده کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، احسان خسروی رئیس اداره حفاظت محیط زیست آوج گفت: محیط بانان این شهرستان در گشت و کنترل و پایش مناطق آزاد موفق به مشاهده و تصویر برداری از یک قلاده سیاهگوش شد ند.

وی تصریح کرد: سیاهگوش (گربه وحشی) اغلب شب فعال است و به ندرت در طول روز مشاهده می‌شود، اما با توجه به بروز بحران کرونا و تردد نکردن مردم در زیستگاه‌های طبیعی، این حیوانات احساس امنیت بیشتری کرده اند و در طول روزهم به گردش و شکار می‌روند.

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست آوج افزود: مناطق آوج - آبگرم با تنوع زیستی بالا، زیستگاه دوگونه ارزشمند گربه سان (سیاه گوش و گربه وحشی) است که وجود این گونه‌ها نشان از کامل بودن چرخه و سلامت زیستگاه دارد.

خسروی تصریح کرد: طول بدن گربه وحشی ۴۵ تا ۸۰ سانتی‌متر است و بین سه تا هشت کیلوگرم وزن دارد، گربه وحشی از اجداد گربه اهلی به شمار می‌آید و جثه‌ای بزرگتر از نوع اهلی دارد و این نوع از گربه سان به دلیل احتمال جفت گیری با نوع اهلی در طرح و رنگ و جثه‌های متفاوتی دیده می‌شود.

وی گفت: باتوجه به اینکه فصل بهار زمان زادآوری حیوانات است و حیات وحش فعالیت بیشتری دارند و برای فعالیت‌های سرشتی خود مانند تهیه غذا به مناطق مسکونی، زمین‌های زراعی و باغات نزدیک می‌شوند؛ از مردم درخواست می‌شود در حفظ و حمایت از آن‌ها مشارکت بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.