۸۰ درصد قاچاقچیان کالا اهل خراسان جنوبی نیستند

معاون اجرایی و رئیس شعبه ویژه قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: ۸۰ درصد قاچاقچیان کالا اهل خراسان جنوبی نیستند و به صورت عبوری از استان گذر کرده و قاچاق انجام می‌دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، محدثی نژاد معاون اجرایی و رئیس شعبه ویژه قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: استان ما کریدور و محور مواصلاتی استان‌های شرقی به غربی است به همین دلیل شاهد افزایش روند انتقال کالا به استان‌های دیگر هستیم.

او افزود: کالا‌های قاچاق در ایست بازرسی‌ها کشف، توسط تعزیرات ضبط و بعد از رسیدگی و ارجاع پرونده به دادگستری بنابر قانون معدوم می‌شوند.

محدثی نژاد بیان کرد: تمامی کالا‌ها معدوم نمی‌شوند و تنها کالا‌های امنیتی، اقتصادی و کالا‌هایی که در صورت ورود به بازار به تولید داخلی ضربه می‌زنند، ضبط و بنابر تشخیص‌های داده شده معدوم یا به فروش می‌رسند.

معاون اجرایی و رئیس شعبه ویژه قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی تصریح کرد: کالا‌هایی که دانشگاه علوم پزشکی برای مصرف آن را تایید نمی‌کند مانند لوازم آرایشی و بهداشتی و خوراکی از چرخه خارج و معدوم سازی می‌شوند.


بیشتر بخوانید


او درمورد نگرانی‌های مردم در خصوص خروج مرغ و تخم مرغ از استان، ادامه داد: این خروج قاچاق محسوب نمی‌شود اما طبق قوانین سازمان دامپزشکی استان خروج مرغ و تخم مرغ از استان تخلف محسوب می‌شود.

محدثی نژاد اظهار کرد: سامانه ۱۳۵ یک سامانه پیامکی و اینترنتی برای رسیدگی به شکایات است و مردم می‌توانند در صورت مشاهده کالای قاچاق مراتب را اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/ ر ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.