گفتگوی طرف‌های فلسطینی با نماینده سازمان ملل درباره انتخابات

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین و رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با هماهنگ‌کننده سازمان ملل درباره تسهیل برگزاری انتخابات گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فلسطین الیوم، «محمد اشتیه»، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین و «تور وینسلند»، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه به صورت تلفنی گفتگو کردند.

اشتیه با صدور بیانیه‌ای از سازمان ملل خواست از هیچ تلاشی برای تسهیل برگزاری انتخابات دریغ نکند و برای مشارکت اهالی شهر قدس در انتخابات، رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهد.

در این بیانیه آمده است: دو طرف در خصوص روند سیاسی مبتنی بر قوانین بین‌المللی و راهبری هر روند سیاسی با نظارت گروه چهارجانبه بین‌المللی و با مشارکت طرف‌های مختلف به بحث و تبادل نظر پرداختند.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین درباره مقدمات نشست کمیته هماهنگی کمک‌های کشور‌های اهداکننده که قرار است ماه آتی میلادی پس از دو سال دشواری سیاسی، مالی و اقتصادی برگزار شود، رایزنی کردند.

از سوی دیگر، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس، با «نیکولای ملادینوف»، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه که به زودی دوره فعالیتش تمام می شود و «تور وینسلند» جانشین آن می شود، در دیداری مجازی درباره روند برگزاری انتخابات فلسطین گفتگو کردند.

او در این دیدار بر نقش مهم سازمان ملل و جامعه جهانی در پرونده انتخابات آتی فلسطین برای تضمین شفافیت مقدمات و روند برگزاری آن و آزادی رأی دادن و نیز تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از مانع تراشی در روند برگزاری انتخابات به ویژه در شهر قدس اشغالی تاکید کرد.

اسماعیل هنیه همچنین به رسمیت شناختن نتایج انتخابات چه انتخابات نهاد‌های تشکیلات خودگردان یا سازمان آزادی‌بخش و تشکیل دولت و کمیته‌های اجرایی و تکرار نکردن اشتباه سال ۲۰۰۶ را که منجر به ایجاد دودستگی و شکاف در صحنه فلسطینی شد، ضروری عنوان کرد.

در بیانیه جنبش حماس آمده است، ملادینوف نیز در خصوص امکان وجود برخی موانع بر سر راه برگزاری انتخابات و لزوم غلبه بر آن‌ها صحبت و بر آمادگی برای حمایت از تمام اقداماتی که سبب تقویت دموکراسی فلسطینی می‌شود، تاکید کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پیشتر روز ۲۱ ماه می ‌را برای انتخابات پارلمان و روز ۳۱ ژوئیه را زمان برگزای انتخابات ریاستی اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار