فرمانده یگان حفاظت محیط زیست:

هر هزار هکتار به یک محیط بان نیاز دارد

سرهنگ محبت خانی گفت: بر اساس استاندارد‌های جهانی هر هزار هکتار در مناطق تحت حفاظت نیاز به یک محیط بان دارد و ما از این استاندارد بسیار عقب هستیم.

جمشید محبت خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مشکلات پیش روی محیط بانان ایران اظهار کرد: بر اساس استاندارد‌های جهانی هر هزار هکتار یک محیط بان نیاز دارد و ما از این استاندارد بسیار عقب هستیم مقایسه تعداد نیرو‌ها و مساحت مورد حفاظت ما با استاندارد جهانی نشان می‌دهد در کشور ما هر محیط بان کار ۱۲ محیط بان را انجام می‌دهد.

او افزود: یعنی بر اساس این استاندارد ما برای هر ۱۲ هکتار در کشور یک محیط بان داریم، انتظار است بتوانیم با افزایش استخدام سالیانه وضعیت را بهتر کنیم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: تجهیزات اولیه کار محیط بانان و سپس حقوق آن‌ها با مشکلاتی روبروست و شکاف گسترده‌ای در این موارد حاکم است.

سرهنگ محبت خانی تصریح کرد: سازمان محیط زیست با رایزنی‌هایی که با سازمان اداری و استخدامی کرده است مقرر شده که در ده سال متوالی بتوانیم سالانه حدود ۲۴۰ نفر محیط بان استخدام کنیم به این ترتیب در ۱۰ سال حدود ۲۵۰۰ ورودی جدید خواهیم داشت و تعدادی هم بازنشسته خواهند شد.

او تشریح کرد: البته باز هم انتظار می‌رود که با بهبودی در این زمینه بتوانیم حداقل سالانه ۵۰۰ نفر را استخدام کنیم تا به حدود ۸ هزار نیروی محیط‌بان دست یابیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کامران وکیل
۱۱:۰۰ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
به مجلس، سازمان حفاظت محیط زیست، ریاست جمهوری،... دهها بار پیشنهاد داده ایم هر فعال اقتصادی مستقر در مناطق و عرصه های طبیعی کشور موظف باشد معادل 2% از پرسنل شاغل در آن واحد(صنعتی، معدنی،...) هزینه استخدام و به کارگیری محیط بانان را تقبل نماید. ولله 2 درصد هیچ مشکلی برای هیچ واحدی ایجاد نمی کند اما برکات آن برای کل کشور و نسل های بعدی است.
هیچیک توجهی ننموده اند!
آخرین اخبار