بیشترین ارتباط با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی استان همدان مربوط به اختلافات خانوادگی است

سرپرست معاونت اجتماعی بهزیستی استان همدان گفت: در ۹ ماهه امسال بیش از ۳۸ هزار نفر در استان همدان از خدمات اورژانس اجتماعی بهره مند شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،زهره بختیاری معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال  ۳۸ هزار و ۱۳۸ نفر در استان همدان از خدمات اورژانس اجتماعی بهره مند شدند.گفت: بیشترین ارتباط با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی استان همدان اختلافات خانوادگی  با ۲۰.۳ درصد، همسرآزاری ۱۷.۳ درصد و کودک آزاری ۱۱.۷ درصد بوده است. 

او افزود: تماس های گرفته شده با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی هفت هزار و ۶۹۷ مورد بوده که ۶ هزار و ۹۶۷ تماس مرتبط با جامعه هدف بهزیستی است. 

بختیاری با اشاره به اینکه از کل تماس های صورت گرفته، تعداد ۷۷۵ مورد برای پیگیری به خودرو سیار اورژانس اجتماعی  و هزار و ۲۱ مورد نیز به مراکز مداخله در بحران ارجاع داده شده است، عنوان کرد: در ۹ ماهه امسال بیشترین گزارش آمارها در تیم های سیار مربوط به کودک آزاری با ۳۰.۵ درصد، همسر آزاری ۱۷.۲ درصد و اقدام به خودکشی ۱۳.۵ درصد بوده است.

بختیاریبیان کرد: هفت خودرو خدمات اجتماعی سیار در استان همدان فعال است و تیم‌های فعال در این خودروها به ۹۵۷ نفر از گروه‌های هدف برنامه اورژانس اجتماعی در کل استان خدمات سرپایی ارائه کرده اند.

او از فعالیت پنج پایگاه خدمات اجتماعی در استان همدان تصریح کرد : سه پایگاه در همدان، یک پایگاه در نهاوند و یک پایگاه در بهار فعالیت دارند که  خدمات روانشناسی، مددکاری و حقوقی به گروه هدف برنامه اورژانس اجتماعی ارائه می کنند.

سرپرست معاونت اجتماعی بهزیستی استان همدان بیان کرد: هدف اورژانس اجتماعی کنترل و کاهش بحران‌های فردی و خانوادگی است.

بختیاری افزود: اورژانس اجتماعی یکی از برنامه‌های مداخله‌ای سازمان بهزیستی با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌رود که وظیفه آن مداخله در بحران ‌هایی از جمله همسر آزاری، خشونت، خودکشی و کودک آزاری است.

او گفت:مردم می توانند با مراجعه حضوری به مرکز اورژانس اجتماعی یا همان مرکز مداخله در بحران یا پایگاه خدمات اجتماعی یا خودروهای خدمات سیار از خدمات استفاده کنند یا اینکه با خط اورژانس اجتماعی با شماره ۱۲۳ تماس بگیرند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
م
۲۲:۱۱ ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
سلام آدرس اورژانس اجتماعی در همدان رو میشه بگین
Iran (Islamic Republic of)
افشین
۰۱:۴۰ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
آدرسشون کجاست؟