فعال شدن دبیرخانه نخستین کنگره واقفان چهارمحال و بختیاری

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: نخستین کنگره واقفان شاخص استان سال آینده برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت الاسلام حسن امیری مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، از فعال شدن دبیرخانه نخستین کنگره واقفان استان با محوریت بزرگترین واقف استان «بی‌بی‌ماه بیگم صمصام بختیاری» خبر داد و اظهار داشت: نخستین کنگره واقفان شاخص استان سال آینده برگزار می‌شود.

او با اشاره آغاز به کار نشست‌های این کنگره افزود: این کنگره به منظور معرفی نیت واقف، معرفی بی‌بی‌ماه بیگم صمصامی به عنوان بزرگترین واقف استان، بررسی ابعاد زندگی این واقف و شناخت نیت خیر واقف برگزار خواهد شد.


بیشتر بخوانید


امیری اضافه کرد: موقوفه این واقف با ۵۰۰ رقبه در شهرکرد با نیت کمک به ایتام و همچنین تحصیل پسران بی‌سرپرست فعال است و پس از مرگ بی‌بی ماه بیگم ورثه او وقف‌نامه رسمی را در دی‌ماه سال ۳۶ در دفترخانه ۱۹ اصفهان برای اطفال فقیر و پسران بی‌سرپرست به ثبت رساندند.

او ادامه داد: بیش از ۱۷۰ کودک بی‌سرپرست زیرپوشش حمایت این موقوفه هستند که از این تعداد بیش از ۷۰ کودک بی‌سرپرست به صورت شبانه‌روزی در این مرکز نگهداری می‌شوند و مابقی به دلیل مشکلات اقتصادی خانواده از خدمات حمایتی این مرکز بهره‌مندند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار