بیش از ۳۰۰ قالیباف از عشایر مهاباد بیمه می شوند

رئیس اتحادیه بافندگان فرش دستباف مهاباد گفت: تاکنون ۳۰۰ قالیباف از عشایر این شهرستان با نازل‌ترین قیمت تحت بیمه تکمیلی درمان قرار گرفته اند.

چیا قربانی اقدم رئیس اتحادیه بافندگان فرش دستباف در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: هم‌اکنون بر اساس اقتضای فصلی بیش از سه هزار نفر در حوزه فرش مهاباد فعالیت می‌کنند که از این مقدار یک‌هزار و ۹۰۰ نفر در این شهرستان زیرپوشش بیمه قالیبافی هستند.

قربانی اقدم افزود: تاکنون یک هزار و ۱۰۰ نفر از قالیبافان  شهری و روستایی و  ۳۰۰ نفر قالیبافان عشایر در این شهرستان  تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفته اند.

او ادامه داد: تاکنون ۷۰۰ قالی باف تحت پوشش بیمه روستایی قرار گرفته اند و هم چنین یک هزار و ۱۰۰ قالی باف نیز با نازل‌ترین قیمت تحت بیمه تکمیلی درمان قرار گرفته اند که از این حیث مهاباد رتبه نخست استان را در اختیار دارد.

رئیس اتحادیه بافندگان فرش دستباف مهاباد تصریح کرد: قالی بافان این شهرستان که تاکنون زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی قرار نگرفته‌اند، می‌توانند به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مراجعه و از مزایای آن برخوردار شوند.


بیشتر بخوانید


قربانی اقدم گفت: ۶ هزار مترمربع فرش دستباف از ابتدای امسال تاکنون در این شهرستان تولید شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش دارد.

او اضافه کرد: این میزان تولید در قالب سه نوع فرش شامل "تابلو فرش"، "فرش افشار" و "درشت بافت افشان" بافته شده است که به ترتیب ۶۰، ۳۰ و ۱۰ درصد کل تولیدات را شامل می‌شود.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.