غلظت ذرات غبار در هوای زاهدان به ۱۸ برابر حد مجاز رسید

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه روز گذشته و در نتیجه نفوذ توده عظیم گردوغبار به استان بیشینه میانگین ساعتی غلظت ذرات معلق در هوای زاهدان به ۱۷.۸ برابر حد مجاز رسید.

محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار داشت: وزش باد شدید و گردوخاک از دو روز اخیر در زاهدان شروع شد و در ۲۴ ساعت گذشته به اوج خود رسید به طوریکه بیشینه میانگین ساعتی غلظت ذرات معلق در هوای زاهدان را به ۲۷۲۶ میکروگرم بر مترمکعب معادل ۱۷.۸ برابر حد مجاز رساند.

او  افزود: گردوغبار گسترده‌ای که از مناق مرکزی کشور به استان نفوذ کرد، سهم قابل توجهی در آلاینگی ایجاد شده در زاهدان داشته است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر اساس خروجی تصاویر ماهواره، این گردوغبار علاوه بر زاهدان، حدود ۲۰ شهر و بیش از ۱۰۰۰ روستای استان را در برگرفت و شرایط کیفی هوا را از حالت سالم خارج کرد.

حیدری اضافه کرد: در حال حاضر سرمای هوا و یخبندان شبانه مهمترین پدیده جوی استان است به طوریکه فقط در ۴۸ ساعت گذشته کمینه دمای زاهدان ۱۷ درجه سلسیوس سردتر شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار